|
Personel CV`si Yazdır |
|
Personel CV`si Yazdır |
Sadikoviç R.,Sadikoviç E. (2017): Teoretski i metodološki pristup proučavanju jezika medija, Cultura balkanica, Journal of language, literature and culture, Novi Pazar |
Sadikoviç E., Sadikoviç R., Demirbaş S.(2013)Morfosintaksički prikaz upotrebe glagolskih oblika u jeziku štampe, Univerzitetska misao, Novi Pazar |
Sadikoviç E., Sadikoviç R. (2015) Boşnakların Çanakkale Meydan Muharebesine Katılımı, Rumeli-Balkanlar Özel Sayısı- V, Ankara |
Sadiković E. (2008): Okul başarısı ve test kaygısı bir kişilik özelliği olarak. İslam düşüncesi. Novi Pazar |
Sadiković, E. (2011): Çalışanların kişilik özelliklerinden tatmin bağımlılığı. İslam düşüncesi. Novi Pazar |
Sadiković E. (2010): Özürlü çocukların normal okullara öğretmenlerce dahil edilmesini kabul etmek. İslam düşüncesi. Novi Pazar |
Sadiković E. (2011): Öğrencilerin içe dönük dışa dönük boyuttan akademik başarıya bağımlılığı. İslam düşüncesi. Novi Pazar |
Sadiković E. (2012): Eğitimcilerin özellikleri ve kapsayıcı eğitimin kabulü, erken eğitim teorisi ve uygulaması - Zenica (uluslararası katılımlı bilimsel - teknik konferans) (Mayıs 2012) |
Sadikoviç, E.(2019),Novi Pazarda Din Eğitiminin Özellikleri ve Biçimleri, Uluslararası Balkanlar ve İslam Sempozyumu,3-4 Trakya Üniversitesi. |
Sadikoviç E .; Çatoviç A. (2011): Tarımsal işletmelerde psikolojik faktörlerin iş tatmini üzerine etkisi, Uluslararası katılımlı bilimsel toplantı Agrobiz-2011, Novi Pazar Üniversitesi |
Sadiković E., Sadiković R. (2013): Kamu stili ve alt stilleri, Uluslararası Balkanlar Sosyal Bilimler Kongresi, Novi Pazar, Sırbistan. |
Sadiković E., Muratović H., Milenoviç (2013): İslam ve Hıristiyan Dinler Öğrencileri arasında Tanrı'nın Lütfu Konseptini Anlamak, Uluslararası Balkanlar Sosyal Bilimler Kongresi, Novi Pazar, Sırbistan |
Sadikovic R ;; Sadikovic E .; Dazdarević S. (2012): Değişmez, belirli cümle biçimlerinin sıklığını oluşturur ve analiz eder. Saraybosna filolojik toplantıları, Saraybosna |
The right to education in their native language and intercultural relations in the education of national minorites |
Expert forums - teacher talks about teachers |
Project Citizen |
Cooperation between teachers within the school - the focus group |
Inclusive education - planning and individual education plans |
Inclusive education - strategies and actions to adapt instruction for children with disabilities and gifted children – mandatory |
Inclusive Education and Individual Education Plan – required |
Attention deficit and hyperactivity in children – mandatory |
Enhanced educational work with students in elementary school – elective |
Expert panels teachers: School of tailor each child, the "all in school, the future for everyone" |
Training of teachers in addressing development issues and problems of children and students who have difficulty in progressing |
Forms of internal communication |
Teacher training workshop for the implementation ways of working with children – mandatory |
Mentoring in the implementation of programs of vocational guidance |
Vocational guidance in the transition to high school |
Interculturalism and Inclusion - a challenge for the school – required |
Sadikoviç R.,Sadikoviç E…(2017): ORTAOKUL 5. BOŞNAKÇA DERSİ ÖĞRETİM MATERYALI, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiye (Eylül 2017) |
Sadikoviç E. (2017) Osobine ličnosti učenika i školski uspeh, El-Kelimeh, Novi Pazar, Srbija |
RAZVİONİCA - AVRUPA BİRLİĞİ (Ocak 2014) |
Professional orientation - transition to high school - GERMANY - GIZ (Eylül 2012) |
Inclusive education - strategies and actions to adapt instruction for children with disabilities and gifted children – mandatory |
1. Interculturalism and Inclusion - a challenge for the school – required 2 .Vocational guidance in the transition to high school 3. Mentoring in the implementation of programs of vocational guidance 4. Teacher training workshop for the implementation ways of working with children – mandatory 5. Forms of internal communication 6. Training of teachers in addressing development issues and problems of children and students who have difficulty in progressing 7. Expert panels teachers: School of tailor each child, the "all in school, the future for everyone" 8. Enhanced educational work with students in elementary school – elective 9. Attention deficit and hyperactivity in children – mandatory 10. Inclusive Education and Individual Education Plan – required 11. Inclusive education - strategies and actions to adapt instruction for children with disabilities and gifted children – mandatory 12. Inclusive education - planning and individual education plans 13. Cooperation between teachers within the school - the focus group 14. Project Citizen 15. Expert forums - teacher talks about teachers 16. The right to education in their native language and intercultural relations in the education of national minorities |