|
![]() Personel CV`si Yazdır |
|
![]() Personel CV`si Yazdır |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2022). Perceptions of teachers, school counselors, and school administrations’ perceptions of factors effecting the success of inclusive practices. Educational Academic Research, 44(1): 54-65 l doi: 10.54614/AUJKKEF.2022.848582 (Mart 2022) |
Burak, E., Özden, E. ve Sardroud, E. M. (2022). Okul öncesi öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu bilgileriyle problem davranışlardan rahatsız olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 385-399 Doi: 10.24315/tred.906666 (Ocak 2022) |
Burak, Y. ve Ahmetoğlu, E. (2021). Kaynaştırmada yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-41. |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2019). Otizmli Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencisine Yönelik His, Tutum ve Görüşler Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 231-249. DOI: 10.26468/trakyasobed.551104 |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizmli Çocukların Eğitsel Yerleştirilmesi, Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi”, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 685-730, DOI: 10.29029/busbed.586834 |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2019). Otizmli Öğrencilerin Katıldıkları Başarılı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretmenlerin Algıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 501-514. DOI: 10.32709/akusosbil.465601 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E., (2015). Study of Effects of Computer Games on Aggression Level of Children. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish, 10, (11), 363-382 DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8430 |
Türköz, H.K., Burak, Y., & Sert, C. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarında öğrenme güçlüğü belirtisine yönelik Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmaların betimsel açıdan incelenmesi. Balkan Summit IV. International Social Sciences Congress 10-11 Nisan (Online) (Nisan 2021) |
Burak, Y., Türköz, H.K., Sert, C., & Taşdere, F.K., (2021). Başarılı kaynaştırma uygulamalarına yönelik farklı eğitim kademelerindeki öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi. Balkan Summit IV. International Social Sciences Congress 10-11 Nisan (Online) (Nisan 2021) |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E., (2020). Öğretmen, rehberlik öğretmeni ve okul yöneticilerinin kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen etmenleri değerlendirmesi. VIII. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi 23-24 Aralık 2020 (Sözlü Bildiri-Online). İstanbul-Türkiye (Aralık 2020) |
Ahmetoğlu, E., Akşin-Yavuz, E., Acar, İ. H., Gıcı-Vatansever, A., Shpendi-Şirin, T., Burak, Y., Aşık-Öztürk, M. & Sönmez, İ. (2019). Children in Action: The Effects of Motor Development Program” in Preschool Years on Motor Development. 6th International Early Childhood Education Congress (Oral Presentation), 2-5 October 2019, Kars-Turkey. (Eylül 2019) |
Burak, Y., ve Ahmetoğlu, E. (2019) Otizmli Çocukların Eğitsel Yerleştirilmesi, Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesinde Öğretmenlerle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. II. International Elementary Education Congress (Oral Presentation), 23-27 October 2019, Bodrum-Muğla-Turkey. (Mart 2019) |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2018). Otizm spektrum bozukluğu olan kaynaştırma/bütünleştirme öğrencisine yönelik his, tutum ve görüşler ölçeğinin geçerlik ve güvenilirlik çalışması, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2018). Öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin katıldıkları kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ilişkin algıları, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Sert, C. & Burak, Y. (2018). Görsel algı ve öğrencilerin akademik becerileri üzerine bir derleme çalışması, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Burak, Y. Akşin-Yavuz, E. (2022). Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitiminde Değerlendirme (Ed.) S. Ördek-İnceoğlu & D. Evran Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme içinden 209 -240. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara ISBN:978-625-427-761-0 (Aralık 2022) |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2022). Doğumdan ilkokula adım adım erken okuryazarlık becerileri., (Ed.) S. Sakarya-Maden, S. Dündar, L. Vural, S. Uyanık, & N. Çevik, Üniversiteminiz 40. fakültemizin 30. yılında eğitim çalışmaları s.334 -350 Trakya Üniversitesi Yayın Evi Edirne. ISBN:978-975-374-338-9, (Aralık 2022) |
Burak, Y. (2021). Türkiye’de bütünleştirme süreci ve yasal dayanaklar. (Ed.) E. Ahmetoğlu & A. Gıcı-Vatansever. Özel eğitimde bütünleştirme Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-417-137-6 |
Burak, Y. & Masanoğlu, A. (2021). Yürütücü işlev becerilerinde problem yaşayan okul öncesi dönem çocuklarında özel gereksinimli olma riskinin değerlendirilmesi. (Ed.) H. Asutay, S. Sakarya-Maden, L. Vural, F. Gürbüz & G. Kurum, Ölçülebilir eğitim: Demirali Yaşar Ergin'e Armağan. Çanakkele: Paradigma Akademi. ISBN: 978-625-8009-01-9 |
Akçayır, İ., Sert, C., & Burak, Y. (2019). “Using Technology in Special Education: a Current Perspective”, Ed. Rıdvan Karabulut, Emel Sardohan-Yıldırım & Neriman Aral, Current Trends in Special Education, Klaipeda-Lithuanian: SRA Academic Publishing, 47-68, ISBN: 978-605-69709-6-2 |
Burak, Y., & İlhan-Ildız G. (2019). “Ebeveynlerde Duygu Sosyalleştirme Davranışları”, Ed. Zafer Gölen & Hasan Babacan, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar-2019/2, Cetinje: IVPE Publishing, 73-85, ISBN: 978-9940-540-90-6 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Başarılı Bir Biçimde Kaynaştırılmasını ve Bütünleştirilmesini Etkileyen Etmenler”, Ed. Ahmet Dönger & Hacı Yıldız, Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar-2019/2, Cetinje: IVPE Publishing, 274-292 ISBN: 978-9940-540-93-7 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Güncel Uygulamalar”, Ed. Muhammet Baki Minaz, Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Ufuklar, New York: Gece Kitaplığı Yayınevi, 410-428, ISBN: 978-605-7749-08-06 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler”, Ed. Ahmet Doğanay & Oğuz Kutlu, Eğitim Bilimleri Araştırmaları II, Ankara: Akademisyen Yayınevi. 177- 195, ISBN: 978-605-258-576-4 |
Burak, Y., Türköz H. K., Taşdere, F. K. & Sert, C. (2021). Başarılı kaynaştırma uygulamalarına yönelik farklı eğitim kademelerindeki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2),733- 752. DOI: 10.21666/muefd.899469 |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2020). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesinde Öğretmenlerle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi.19(73), 478-503, DOI:10.17755/esosder.598005 |
Burak, Y., Özden, E., & Sardroud, E.M. (2021). Okul öncesi öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu bilgileriyle problem davranışlardan rahatsız olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Isparta Otizm Kongresi (Sözlü Bildiri) 04-07 Şubat 2021 Isparta- Türkiye (Şubat 2021) |