» Biyografi

1989 Edirne doğumlu Dr. Seray TANYER, lise öğrenimine Kepirtepe Anadolu Öğretmen Lisesi'nde başladı. 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretmenliği Programında lisans öğrenimini sürdürüp 2011 yılında lisans derecesini elde etti. Aynı yıl Sinop Üniversitesi'nde "Araştırma Görevlisi" olarak başlayan akademik hayatını, 2012-2022 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği ABD'da "Araştırma Görevlisi" olarak çalışarak sürdürdü. Yüksek lisans derecesini Dr. Öğr. Üyesi Gonca Subaşı danışmanlığında, doktora derecesini Prof. Dr. İlknur KEÇİK danışmanlığında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi ABD İngilizce Eğitimi Programı'nda tamamladığı tezleri ile elde etti. 30.05.2022 tarihi itibari ile Trakya Üniversitesi Rektörlüğü Yabancı Diller Bölümü'nde "Öğretim Görevlisi Doktor" pozisyonunda görev almaya başladı. 08.06.2022 tarihinden bu yana ise Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Eş zamanlı olarak 16.06.2022 tarih itibari ile Yabancı Diller Yüksekokulu "Müdür Yardımcısı" pozisyonunda görev almaktadır. 

https://orcid.org/0000-0001-6190-8651

» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Tanyer, S. & Deniz, S. (2022). Turkish EFL learners’ acquisition of psych verbs and unaccusative verbs: A replication study on underpassivization and overpassivization. Theory and Practice of Second Language Acquisition, 8(1), 129-155. https://doi.org/10.31261/TAPSLA.10353 (Ocak 2022)
  • Tanyer, S. & Susoy, Z. (2019). Is L2 writing difficult? Causal attributions of Turkish pre-service EFL teachers and relevance to writing scores. Language Teaching and Educational Research, 2 (1), 20-40. https://doi.org/10.35207/later.499153 (Haziran 2019)
  • Susoy, Z. & Tanyer, S. (2019). The role of vocabulary vs. syntactic knowledge in L2 reading comprehension. Eurasian Journal of Applied Linguistics, 5(1), 113–130. https://dergipark.org.tr/en/pub/ejal/issue/44106/543787 (Mart 2019)
  • Tanyer, S, & Susoy, Z. (2018). Assessment of young language learners: Perceptions and practices of Turkish EFL pre-service and in-service teachers. The Journal of Language Teaching and Learning, 8(2), 127-149. (Haziran 2018)
  • Tanyer, S. (2017). Domain specific beliefs about writing and writing performance of preservice English teachers: Is there any relationship? International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 4(3), 266-288. http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/191/172 (Mayıs 2017)
  • Tanyer, S., & Subaşı, G. (2016). Domain specific beliefs about writing: A qualitative inquiry on first-year pre-service English teachers. ELT Research Journal, 5(4), 278-303. ISSN: 2146-9814 (Aralık 2016)
  • Tanyer, S. (2015). The role of writing and reading self-efficacy in first-year preservice EFL teachers’ writing performance. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 38 – 43. (Ağustos 2015)
  • Tanyer, S., & Öztürk, Y. (2014). Pre-service English teachers’ vocabulary learning strategy use and vocabulary size. A cross-sectional evaluation. Journal of Language Teaching and Research, 5(1), 37-45. http://www.doi.org/10.4304/jltr.5.1.37-45 (Ocak 2014)

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • Tanyer, S. & Arslantaş, H. (2019). Acculturation attitudes and strategies of Turkish immigrants in the United Kingdom: Focus on real and ideal situation difference [Conference presentation]. GlobELT 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Kyrenia, Northern Cyprus. (Özet Bildiri / Sözlü Sunum) (Nisan 2019)
  • Tanyer, S. & Deniz, S. (2019). Turkish EFL learners' acquisition of psych-verbs and unaccusative-verbs: A preliminary study on underpassivization and overpassivization [Conference presentation]. GlobELT 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Kyrenia, Northern Cyprus. (Özet Bildiri / Sözlü Sunum) (Nisan 2019)
  • Tanyer, S. (2017). A corpus based investigation on the reflective and observation reports of preservice English teachers [Conference presentation]. CUELT 2017 - 3rd Cukurova International ELT Teachers Conference - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century. (Özet Bildiri / Sözlü Sunum) (Nisan 2017)
  • Tanyer, S. (2015). The role of writing and reading self efficacy in first year preservice EFL teachers writing performance [Conference presentation]. 1st GlobELT Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya, Turkiye. (Tam Metin Bildiri / Sözlü Sunum) (Nisan 2015)
  • Susoy, Z. & Tanyer, S. (2013). A closer look at the foreign writing anxiety of Turkish EFL pre-service teachers. In Proceedings of IAC-ETel 2013, Prague, Czech Republic. MAC Prague consulting. (Tam Metin Bildiri - Sözlü Sunum) (Ekim 2013)
  • Öztürk, Y. & Tanyer, S. (2012). A cross-sectional evaluation on the relationship between Turkish EFL learners' vocabulary size and vocabulary learning strategy use [Conference presentation abstract]. 15th Warwick International Conference in Applied Linguistics, Warwick, England. (Özet Bildiri / Sözlü Sunum) (Haziran 2012)

Uluslararası Konferans ve Sempozyumlar

  • The Seventh International ELT Research Conference "Philosophical Perspectives in ELT Research", April 27-28, 2012, Çanakkale/Türkiye (Nisan 2012)

Ulusal Konferans ve Sempozyumlar

  • Köksal, H. ve Tanyer, S. (2022). Yabancı Dil I ve Yabancı Dil II derslerine ilişkin Öğrenci Görüşleri: Trakya Üniversitesi UMYO & UUBYO Örneği, Uzunköprü Sempozyumu: Her Yönüyle Uzunköprü, 3-4-5 Kasım 2022. (Sözlü Bildiri Sunumu) (Kasım 2022)

Üye Olunan Kurum ve Kuruluşlar

  • 2013 - 2014 / English Language Teachers' Association in Turkey (INGED), Ankara
  • 2012 - 2013 / American Association of Applied Linguistics (AAAL)

Editörlük / Yayınlama

  • American Journal of Education and Learning
  • The International Journal of Social Sciences and Humanities Invention

Yapılan Hakemlikler

  • Universal Journal of Educational Research
  • Teacher Education and Curriculum Studies
  • TESL-EJ (Teaching English as a Second or Foreign Language)

Sertifikalar

  • How to Be a Critical Reader - The Open University, COURSE CODE: L185_1 The Open University, Certificate, 12.04.2016 - 13.04.2016 (International) Course Summary: In this free course you will focus on how to be a critica reader. Reading critically is an essential skill at university. It means being aware of your own purposes and opinions as you read and being able to recognize the writer's purposes and opinions in their writing. Learning Outcomes: After studying this course, you should be able to: - consider the importance of examining attitudes to texts - understand the organization of argument texts - distinguish between facts and opinions in text - examine hedging as a technique used by writers to express opinions and avoid making unsupported generalizations - consider the importance of reliable evidence to support claims (Nisan 2016)
  • Learning a Second Language - The Open University, Course Code: E852_1 The Open University, Certificate, 13.04.2016 - 14.04.2016 (International) Course Summary: In this free course, we will consider how students learn how to make meaning through learning additional languages which could be second, third or even fourth languages. This course is likely to appeal to teachers; that is, aducators of any type. Learning Ourcomes: By completing this course, the learner should be able to: - understand more fully the differences between learning a first language and learning a second language - apply the concept of scaffolding to a teaching and learning context. (Nisan 2016)
  • Professional Practices for English Language Teaching - British Council Certification URL: https://www.futurelearn.com/statements/hcs9rm6 Course Summary: This course explored different professional practices which help make a successful English language teacher. Topics included lesson planning, classroom management, classroom resources and continuing professional development. Educators: Anna Searle - Director, English Language British Council Duration: 6 weeks, 2 hours per week British Council / https://www.futurelearn.com, Certificate, 01.08.2015 - 01.09.2015 (International) (Nisan 2015)
  • Handlungsorientierter DAF-Unterricht, Goethe-Institut, Ankara, Türkiye. (Mart 2010)

Diğer

  • Webinar: How to design tasks which promote creative thinking skills: Part 2 (British Council). (Haziran 2022)
  • Webinar: Linguistic Landscapes as a pedagogical resource in English language classrooms (Speaker: Dr. Osman Solmaz) - (British Council) (Haziran 2022)
  • Çalıştay: Türkiye'de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon Süreci Çalıştayı, 01-02 Ekim, 2015. EPDAD & Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İşbirliği. Eskişehir, Türkiye. (Ekim 2015)
  • Tercüman: 3. Uluslararası Eskişehir Şiir Buluşması, 29 Mayıs - 2 Haziran 2013, Tepebaşı Belediyesi, Eskişehir/Türkiye. (Mayıs 2013)
  • Tercüman: 2. Uluslararası Eskişehir Şiir Buluşması, 10-13 Mayıs 2012, Tepebaşı Belediyesi, Eskişehir/Türkiye. (Mayıs 2012)
  • Seminer: Psikolojik Danışma Seminerleri - 5, "Kişisel Gelişimin Ruhsal Yanı". Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma Topluluğu, 2-3 Nisan 2008, Ankara/Türkiye (Nisan 2008)
  • Panel: Dünya Çocuk Hakları Günü: Türkiye'de Çocuk Hakları Uygulamalarına Örnekler. Çocuk İstismarı ve İhmali Önleme Çalışma Grubu, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Eskişehir/Türkiye.

» Verdiği Dersler

Duyduğunu Anlama Becerileri

  • 2022-2023 Güz Dönemi - Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı (Makine Mühendisliği/Elektrik-Elektronik Mühendisliği) & İsteğe Bağlı Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı, İngilizce Hazırlık Eğitimi (B1)

İNÖ406 - Öğretmenlik Uygulaması

  • 2018-2019 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2019-2020 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2020-2021 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı

İNÖ409 - Mikro Öğretim

  • 2019-2020 Güz Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2020-2021 Güz Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı

İNÖ410 - Makro Öğretim

  • 2018-2019 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2019-2020 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2020-2021 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı

KÜL199 - Kültürel Etkinlikler

  • 2019-2020 Bahar Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı

Okuma Becerileri

  • 2022-2023 Güz Dönemi - Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı (Makine Mühendisliği/Elektrik-Elektronik Mühendisliği) & İsteğe Bağlı Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı, İngilizce Hazırlık Eğitimi (B1) 

ÖMB407 - Okul Deneyimi

  • 2019-2020 Güz Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı
    2020-2021 Güz Dönemi - Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Öğretmenliği Programı

Yazma Becerileri

  • 2022-2023 Güz Dönemi - Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı (Makine Mühendisliği/Elektrik-Elektronik Mühendisliği) & İsteğe Bağlı Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı, İngilizce Hazırlık Eğitimi (B1)