» Biyografi

11.04.1964'de Edirne'de doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Edirne'de, Yüksek öğrenimimi Bursa'da tamamladım.1985 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünü bitirdikten sonra 15.04.1986 tarihinde Trakya Üniversites'nde İngilizce Okutmanı olarak göreve başladım. Trakya Üniversitesine bağlı çeşitli Fakülte ve Yükseokullarda görev yaptım. 1998 yılında T.Ü. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalında Yüksek Lisansımı tamamladım. Yüksek Lisans tez konumla ilgili olarak Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği ve Makine Mühendisliği İngilizce Hazırlık sınıflarında "Okuma Becerileri" derslerine girdim. Ayrıca İngilizce Öğretmenliği Bölümünde" İleri Okuma, Ders Kitabı İnceleme, Sınav Hazırlama, Çeviri" derslerine girdim.2006-2007 Eğitim Öğretm yılında Trakya Üniversitesi YDYO nun faaliyete geçmesi ile birlikte, bu okulda görevlendirildim.2009 yılında YDYO' da Öğretim görevlisi kadrosuna atandım. Ayrıca 2006 yılından 9 Kasım 2020 tarihine kadar da İngilizce Hazırlık Eğitimi Birim Başkanlığı görevini yürüttüm. Halen YDYO Hazırlık Biriminde İngilizce Öğretmenliği, İngilizce Mütercim Tercümanlık, Makine Mühendisliği, Elektrik/Elektronik Mühendisliği, İsteğe Bağlı  Hazırlık sınıflarında ders vermekteyim. 

» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

Uluslararası Konferans ve Sempozyumlar

  • 1. TAKAS, Mine: “Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Sınıflarının İşleyiş Esasları ve Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesi” Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Konulu Kurultay.7–9 Mayıs 2008 Muğla Üniversitesi(Bildiri) (Mayıs 2008)
  • 2. TAKAS, Mine: “How to Develop Reading Comprehension in Prep. Classes”; I. International Balkan-ELT Conference,14-16 Haziran 2002 Trakya Üniversitesi, Edirne, TÜRKİYE (Poster Bildiri) (Haziran 2002)

Sertifikalar

  • Seminer, Prof. Dr. Birsen Tütüniş, “Autonomy and Teacher Training for the 21st Century skills”, 16 Kasım 2018, Trakya Üniveristesi YDYO (Kasım 2018)
  • Seminer. “Recent Trends in ELT” 26 Nisan 2018. YDS Academy, Oxford University Press – Turkey, Trakya Üniveristesi YDYO (Nisan 2018)
  • 52nd Annual International IATEFL Conference and Exhibition 10-13 Nisan 2018 in Brighton, England (Nisan 2018)
  • “Affective Factors in Language Learning” 22-23 Mayıs 2017. İTÜ School of Foreign Languages İstanbul (Mayıs 2017)
  • “Education Matters” 17 Aralık 2016. Dünya Education, The Seed , Emirgan,İstanbul (Aralık 2016)
  • 10.YDYO Yöneticileri Toplantısı 20-21 Ekim 2016, Yaşar Üniversitesi İzmir (Ekim 2016)
  • Seminer: Yabancı dil eğitimi ve değerlendirmesi “I teach, I assess” 26 Mayıs 2016 Namık Kemal Üniversitesi /Oxford University Press (Mayıs 2016)
  • Erasmus Öğretim Elemanı Değişim Programı 25-29 Nisan 2016 Polonya Kazimierz Wielky University (Nisan 2016)
  • ELT Resources, implemantation and their curricular considerations” İNKAŞ, 05-07 Şubat 2016, Kıbrıs (Şubat 2016)
  • “Yükseköğretim’de İngilizce ve Ötesi” İTÜ & British Council, 15-16 Şubat 2016, İstanbul (Şubat 2016)
  • Oxford University Press, “Building Academic Skills in the21st century”, 3 Nisan 2015, İstanbul (Nisan 2015)
  • Seminer : Turunç, Turgut (Teacher Trainer & Higher Education Coordinator, OUP) “How Would You Know That EFL Learners Know What They Know?”, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, 18 Haziran 2014, Edirne (Haziran 2014)
  • Dünya Aktüel A.Ş.- Cambridge Yayınevi, “Grammar and Vocabulary in Transition”, 10 Mayıs 2014, İstanbul (Mayıs 2014)
  • Konferans: Oxford University Press, “From Knowledge to Action: The Future-Oriented Leader”, 17-18 Mayıs 2014, Antalya. (Mayıs 2014)
  • Oxford University Press. “Teaching Grammar and Prıductive Skills and Using Technology in Language Classes”, Trakya University School of Foreign Languagers,12 Haziran 2013 (Haziran 2013)
  • Prof. DR. Stoyan Denchev.” Language as a Universal Code for Communication” Trakya Üniversitesi, School of Foreign Languagers 16 Mayıs 2013 (Mayıs 2013)
  • National Geographic Learning & Cengage Learning “The Power of the Image” 12-14 Nisan 2013 Antalya (Nisan 2013)
  • “CEFR:From a TEACHıng to aLEARNıng Curriculum”, Beykent University,23 Mart 2013 (Mart 2013)
  • “The Communicative Approach” Cambridge University Press. İstanbul Bilgi Üniversitesi, 29 Mart 2013 (Mart 2013)
  • Yabancı Diller Yüksek Okulları Yöneticileri Toplantısı, Sabancı Üniversitesi, 18-19Ekim 2012 (Ekim 2012)
  • “Keeping it Real” Cambridge University Press& Dünya Aktüel, 4. ELT Sempozyumu 19-22 Mayıs 2011 (Mayıs 2011)
  • One way ticket to Pupils’world” adlı Konferans, Beykent Eğitim Kurumları,19 Mart 2011 (Mart 2011)
  • “Bahçeşehir K12 Schools” tarafından 15 Mayıs 2010 tarihinde düzenlenen “Value Added Teaching: Cashing in on CLIL” konulu ELT Konferansı (Mayıs 2010)
  • “Beykent Schools” tarafından 20 Mart 2010 tarihinde düzenlenen “The whole art of teaching is only the art of awakening the natural curiosity of young minds” konulu ELT Konferansı (Mart 2010)
  • City& Guilds Seminar on International English Qualifications, Mayıs 2009 (Mayıs 2009)
  • ELT Konferansı, “Moving Forward Together in Language Teaching” Edirne Koleji, 21 Mart 2009 (Mart 2009)
  • Kurultay: “ Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları” Muğla Üniversitesi 7-9 Mayıs 2008 (Mayıs 2008)
  • Trakya üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından 17-18 Mayıs 2007 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Multilingualism in Europe” and “Interpreting” konulu seminerler (Mayıs 2007)
  • “Europian Language Portfolio:Touch Life Through Language” konulu 7 Nisan 2007 tarihinde Edirne Koleji tarafından düzenlenen ELT Konferansı (Nisan 2007)
  • “ Reflecting on Insights from ELT Research” konulu Çanakkale 18 Mart Üniversitesi tarafından 26-28 Mayıs 2005 tarihinde verilen 4. Uluslarası İng. Dili Eğitimi Konferansı (Mayıs 2005)
  • Trakya Üniversitesi-INGED-IATEFL-TESOL-TÜBA tarafından 11-13 Haziran 2004 tarihinde düzenlenen ‘Theory and Practice of TESOL’ konulu III. Uluslar arası ELT Konferansı (Haziran 2004)
  • “Amerika Birleşik Devletleri Büyükelçiliği ve Uludağ Üniversitesi” nin 2-8 Haziran 2003 tarihleri arasında düzenlediği “Content-Based Instruction konulu Yaz Kursu, Bursa, TÜRKİYE (Haziran 2003)
  • Trakya Üniversitesi ve İNGED tarafından 20-22 Haziran 2003 tarihinde düzenlenen ‘Theory and Practice of TESOL’ konulu II. Uluslar arası Balkan ELT Konferansı (Haziran 2003)
  • “How to Develop Reading Comprehension in Prep. Classes”; 14-18 Mayıs 2002, Bourgas Free University, Bourgas, BULGARISTAN (Mayıs 2002)
  • “Ankara İngiliz Kültür Merkezi” tarafından 19-30 Haziran 1995 tarihlerinde düzenlenen Classroom Methodology for English Teaching başlıklı yaz kursu, Bolu, TÜRKİYE (Haziran 1995)
  • “Amerika Birleşik Devletleri Büyükelçiliği ve Robert Koleji” nin 26 Haziran – 20 Temmuz 1988 tarihleri arasında düzenlediği Intensive English Language başlıklı Yaz Kursu, İstanbul, TÜRKİYE (Temmuz 1988)

» Verdiği Dersler

Duyduğunu Anlama Becerileri

  • Öğrencilerin dinleme becerilerini ve telaffuzunu geliştirme ve farklı otantik konuşma çeşitlerinden haberdar olmalarınnı sağlanması amaçlanmaktadır.

Konuşma Becerileri

  • Öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini basit yapılardan başlayarak geliştirmek, aktif olarak konuşmaya yönlendirecekçeşitli aktivitelerin yapılması, duydukları güncel İngilizceyi anlamalrını sağlamak amaçlanmaktadır.

Okuma Becerileri

  • Metin türleri üzerinde özellikli vurgu ile ve detaylı okuma teknikleri vasıtasıyla (gözden geçirme, tarama, tahmin etme, alıcı okuma ve eleştirel okuma) okuma teknikleri oluşturma. Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek amacıyla metnin konusunu, metindeki ifade edilen ve ima edilen fikri ve yazma şeklini belirleyerek, metinden anlam çıkararak, bir konuda çeşitli fikirleri belirleyerek, gerçek-fikir ve yargı arasında ayrım yaparak, kelime hazinesi ve okuma hızını arttırarak uygulamalı sınıf içi izleme çalışması yapma. Buna ilave olarak özet yapma, yeniden ifade etme ve anlam çıkarımı yapma gibi bazı stratejilerin de üzerinde durulmaktadır.

Yazma Becerileri

  • Okuma metinlerinin yazım şekillerine benzer kısa yazılı anlatım yapmak, pğaragraf yazma teknikleri, mektup yazma, özetleme, plan yapma, alıntıları kendi sözcükleri ile anlatma, gibi becerileri geliştirmek ve sınavlarda  paragraf düzeyinde yazılı anlatım yapmalarını sağlayarak ileriki düzeydeki kurlara ulaşmalarının sağlanması hedeflenmektedir.