» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Yayınlar

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • BAYIR, E. & GÜNŞEN, G. (2017). "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının En Çok İzledikleri Çizgi Filmlerin Bilimsel Açılardan Analizi". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 746-761. (Temmuz 2017)
  • UYANIK BALAT, G. ve GÜNŞEN, G. (2017). "OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEM YAKLAŞIMI" The Academic Journal of Social Science (ASOS),5(42), 337-348. (Mart 2017)

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • ZEMBAT, R., GÖK ÇOLAK, F ve GÜNŞEN, G. (2017). “Erken Çocukluk Dönemi̇nde Li̇derli̇k Üzeri̇ne Program Öneri̇si̇: “Keşfeden Çocuk Keşfedi̇len Li̇derli̇k Eği̇ti̇m Programi”. 5. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi (UAOÖK-2017), Gazi Üniversitesi, Ekim, 18-21. (Ekim 2017)
  • BAYIR, E., FAZLIOĞLU, Y ve GÜNŞEN, G. (2017). “5E Modeline Dayalı Olarak Hazırlanan Bilimsel Etkinliklerin 5 Yaş Çocuklarının Bilimsel Kavram Gelişimleri Üzerindeki Etkileri”. 5. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi (UAOÖK-2017), Gazi Üniversitesi, Ekim, 18-21. (Ekim 2017)
  • URAL, O ve GÜNŞEN, G. (2017). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutumlarının Ve Gerçekleştirmiş Oldukları Aile Katılım Çalışmalarının Özelliklerinin Belirlenmesi”. 5. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi (UAOÖK-2017), Gazi Üniversitesi, Ekim, 18-21. (Ekim 2017)
  • GÜNŞEN, G., UYANIK BALAT, G ve AKMAN, B. (2017). “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Karşı Tutumları İle Öğretmen Öz Yeterlilik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. 5. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi (UAOÖK-2017), Gazi Üniversitesi, Ekim, 18-21. (Ekim 2017)
  • TUZCUOĞLU, N., GÖK ÇOLAK, F. Ve GÜNŞEN, G. (2017). “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dil Becerileri Üzerine Bir Araştırma: “Hayalimdeki Hikâyeler”. 5. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi (UAOÖK-2017), Gazi Üniversitesi, Ekim, 18-21. (Ekim 2017)
  • GÜZEL B., KONTAŞ T. Ve GÜNŞEN G. (2017). “Relationship between Theory of Mind and Metacognitive Skills of Children”. 20th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCop), Almanya. Eylül, 3-9. (Eylül 2017)
  • GÜNŞEN, G., GÜZEL, B. Ve KONTAŞ AZAKLI, T. (2017). “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Zekâ Kavramına İlişkin Bilişsel Haritaları”. YEAUK-2017, Mayıs, 19-20. (Mayıs 2017)
  • GÜNŞEN, G., BAYIR, E. Ve FAZLIOĞLU, Y. (2017). “STEM Yaklaşımına Dayalı Okul Öncesi Öğretim Uygulama Örneği ve Uygulamanın 5 Yaş Çocukları Üzerine Etkileri: “Haydi, İçme Suyumuzu Yapıyoruz!””. IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017). Pamukkale, Mayıs 7-11. (Mayıs 2017)
  • GÜZEL, B., GÜNŞEN, G. ve KONTAŞ AZAKLI, T. (2017). “MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Düşünme Becerileri Açısından Analizi”. IX. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ordu, Mayıs 11-14. (Mayıs 2017)
  • ZEMBAT, R., GÜNŞEN, G. ve GÖK, F. (2017). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Dünyada Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Yaklaşımları Hakkındaki Görüşleri: Bilişsel Harita Örneği”. IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017). Pamukkale, Mayıs 7-11. (Mayıs 2017)
  • GÜNŞEN, M.O., GÜNŞEN, G. Ve FAZLIOĞLU, Y. (2016). “Bireysel Farklılıklara Yönelik Bir İçerik Analizi: Meraklı Minik”. 1. Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Kongresi (IBCYL-2016), Edirne. Mayıs 4-7. (Mayıs 2016)
  • BAYIR, E., GÜNŞEN, G. ve FAZLIOĞLU, Y. (2016). “TÜBİTAK Yayınlarından Meraklı Minik Dergisinde Yer Alan Bilim Kavramlarının Okul Öncesi Eğitim Programı Açısından İncelenmesi”. 1. Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Kongresi, (IBCYL-2016), Edirne. Mayıs 4-7. (Mayıs 2016)

Yazılan Uluslararası Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • ZEMBAT, R., GÖK ÇOLAK, F. ve GÜNŞEN, G. (2017). A Program Suggestion on Leadership in Early Childhood “Descrier Child Descried Leadership Education Program”. (Ed. IRINA KOLEVA ,GÖKHAN DUMAN), EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia. ISBN 978-954-07-4271-7 (Nisan 2017)
  • FAZLIOĞLU, Y., BAYIR, E. & GUNSEN, G. (2016). Teaching Preschoolers Science Through Play. Emin Atasoy vd. (Ed), Curent Advances in Education içinde (s. 603-617). Kliment Ohridski Universty Press. ISBN: 978-954-07-4134-5. (Eylül 2016)
  • GÜNŞEN, M.O., GÜNŞEN, G. ve FAZLIOĞLU, Y. (2016). Bireysel Farklılıklara Yönelik Bir İçerik Analizi: Meraklı Minik. Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü (Peace Culture in Child and Youth Literature), Hikmet Asutay vd. (Ed.), Trakya Üniversitesi Yayınları. ISBN: 978-975-374-191-0. (Ağustos 2016)
  • BAYIR, E., GÜNŞEN, G. ve FAZLIOĞLU, Y. (2016). TÜBİTAK Yayınlarından Meraklı Minik Dergisinde Yer Alan Bilim Kavramlarının Okul Öncesi Eğitim Programı Açısından İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü (Peace Culture in Child and Youth Literature), Hikmet Asutay vd. (Ed.), Trakya Üniversitesi Yayınları. ISBN: 978-975-374-191-0. (Ağustos 2016)
  • BAYIR, E., GÜNŞEN, G. & FAZLIOĞLU, Y., (2014). Preschool Science Education. Meral Taner Derman (Ed.), Preschool Education in Turkey and in the World: A Perspective With Theorical and Practice içinde (s. 92-109). Kliment Ohridski Universty Press. (Ağustos 2014)

Ulusal Konferans ve Sempozyumlar

  • BAYIR, E., GUNSEN, G. & FAZLIOGLU, Y. “Okul Öncesi Dönemde Bazı Kimya Kavramlarını Geliştirmeye Yönelik Bir Model Önerisi Ve Etkisinin İncelenmesi: “Haydi Kongre Düzenliyoruz!”” . IV Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK-2015), Ayvalık. Eylül 7-10. s: 53. (Eylül 2015)
  • BAYIR, E., GUNSEN, G. & FAZLIOGLU, Y. “Okul Öncesi Eğitim Programında Fene İlişkin Kavramların Belirlenmesi ve Kavramlara Yönelik Uygulama Önerileri” . IV Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK-2015), Ayvalık. Eylül 7-10. s: 18. (Eylül 2015)
  • BAYIR, E. & GÜNŞEN G. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Zihin Haritası Aracılığıyla İncelenmesi”. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi (UFBMEK-2014), Adana. Eylül 11-14. s: 242. (Eylül 2014)

Yazılan Ulusal Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • GÜNŞEN, G. ve UYANIK BALAT, G. (2017). Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı, (Ed. Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi içinde (5. bölüm), ss: 137-160, Ankara: Anı Yayıncılık. (Mayıs 2017)
  • ERCAN, Z.G.,GÜNŞEN, G. & FAZLIOĞLU, Y. (2014). “Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim” Sanatın Eğitimin Diğer Alanlarıyla Bütünleştirilmesi içinde (s.214-231). Hedef Yayıncılık.

Projeler

  • TÜBİTAK 4007-Edirne Bilim ve Teknolojiyle Buluşuyor Projesi, Atölye Rehberi. Trakya Üniversitesi. (2-3 Kasım 2017, Edirne). Proje No: 117B200, Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Eylem BAYIR. (Kasım 2017)
  • TÜBİTAK 4007- STEM Fest Projesi, Rehber. Hacettepe Üniversitesi. Okul Öncesi Dönemde STEM Uygulamaları: STEM-Çocuk Atölyesi Çöplerim Geri Dönüşüme, (7-11 Eylül, Ankara). Proje No: 117B217, Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Gültekin ÇAKMAKÇI (Eylül 2017)
  • TÜBİTAK 4007- STEM Fest Projesi, Atölye Lideri. Hacettepe Üniversitesi. Okul Öncesi Dönemde STEM Uygulamaları: STEM-Çocuk Atölyesi “Kutup Ayılarını Nasıl Kurtarabiliriz?”. (7-11 Eylül, Ankara). Proje No: 117B217, Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Gültekin ÇAKMAKÇI. (Eylül 2017)
  • “Yapılandırıcı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretim Programının 5 Yaş Çocukları Üzerindeki Etkileri” Projesi. Proje No: 48/2013. TÜBAP. (Mart 2016)

Ödüller

  • Teşekkür Belgesi. (Masal Diyarı Çocuk Evi, Okul Öncesi Çocuklarına Oyunlarla Bilim Öğretimi Uygulaması,2016). (Mayıs 2016)
  • Teşekkür Belgesi. (Trakya Üniversitesi Anaokulun ’da 12 hafta boyunca Bilim Eğitimi Programı Uygulanması)- Trakya Üniversitesi Anaokulu, 2014. (Haziran 2014)

Sertifikalar

  • Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği Uygulama Eğitimi. Doç. Dr. Özgül POLAT. Eğitim Tarihi: 17.12.2017. (Aralık 2017)
  • STEM Öğretmeni Sertifika Programı. 21-25 Ocak 2017, İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Bilimleri ve Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi. (Ocak 2017)
  • Okul Öncesinde Montessori Yaklaşımı Eğitim Sertifikası. 3-21 Mart 2014, Edirne Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü.

Diğer

  • “STEM Yaklaşımı Eğitim Günleri” Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi-Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü İş birliği ile. Edirne İl Milli Eğitimdeki Tüm Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik. (Düzenleyen: Yeşim FAZLIOĞLU, Eylem BAYIR, Gülşah GÜNŞEN), 8-9 Mayıs, 2017. (Mayıs 2017)
  • “Montessori Eğitim Günleri” Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi-Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü İş birliği ile. (Düzenleyen: Emine AHMETOĞLU, Zülfiye Gül ERCAN, Aynur GICI VATANSEVER, Gülşah GÜNŞEN), 18 Nisan, 2017. (Nisan 2017)
  • “Yapılandırıcı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretiminin 5 Yaş Çocukları Üzerindeki Etkileri” TÜBAP-4872013 kayıt nolu projenin bir ürünü olarak “Okul Öncesi Bilim Şenliği”. Trakya Üniversitesi Anaokulu, Edirne. 5-6 Haziran 2014. (Haziran 2014)

» Projeler

Ulusal » Diğer » Diğer

Yapılandırıcı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretiminin 5 Yaş Çocukları Üzerindeki Etkileri
Proje Türü : Akademik     Görev : Araştırmacı     Kurum : TRAKYA ÜNİVERSİTESİ