» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

SCI-SSCI, SCI Expanded ve AHCI Kapsamındaki Yayınları

  • Karacan Ozdemir, N., & Gürbüz, F., (2024). Career experiences of women early career researchers in higher education in Turkiye. International Journal of Psychology, 583. https://doi.org/10.1002/ijop.13199 (Ağustos 2024)

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Can, A., & Gürbüz Akçay, F. (2025). Gelecekteki insana yakışır iş algısının yordayıcıları olarak kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliği. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 117-133. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1563622 (Haziran 2025)
  • Akkaya, M. İ., & Gürbüz Akçay, F. (2025). Perceived control and career decision-making self-efficacy as predictors of career optimism among university students. Journal of University Research, 8(2), 162-170. https://doi.org/10.32329/uad.1618222 (Haziran 2025)
  • Acar Güvendir, M., Donat Bacıoğlu, S., Özgür, H., Uyanık, S., Gürbüz Akçay, F., & Güvendir, E. (2025). Measuring test anxiety using physiological markers: A comparative study of multiple-choice and open-ended tests. International Journal of Psychology and Educational Studies, 12(2), 154–168. https://doi.org/10.52380/ijpes.2025.12.2.1392 (Nisan 2025)
  • Donat Bacıoğlu, S. & Gürbüz Akçay, F. (2024). Young adults' motivations for digital dating violence behaviors. Trakia Journal of Science, 22(Suppl. 1), 7-12. (Mart 2025)
  • Donat Bacıoğlu, S., Gürbüz Akçay, F., & Kantar, A. (2024). Psikolojik Flört Şiddeti Ölçeği Türkçe Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 2947-2964. https://doi.org/10.53444/deubefd.1472613 (Aralık 2024)
  • Gezgin, D. M., Gurbuz, F., & Barburoglu, Y. (2023). Undistracted reading, not more or less: The relationship between high school students’ risk of smartphone addiction and their reading habits. Tech Know Learn, 28(3), 1095–1111. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09570-x (Ekim 2023)
    14
    ATIF
  • Şenol, A., Gürbüz, F., & Tuzgöl-Dost, M. (2023). Emotion-Focused Couple Therapy: A review of theory and practice. Current Approaches in Psychiatry, 15(1), 146-160. https://doi.org/10.18863/pgy.1090793 (Şubat 2023)
    7
    ATIF
  • Gurbuz, F. Bayrakli, M., & Gezgin, D. M. (2023). The effect of cyberloafing behaviors on smartphone addiction in university students: The mediating role of fear of missing out. Journal of Educational Technology & Online Learning, 6(1), 234-248. https://doi.org/10.31681/jetol.1089882 (ERIC) (Ocak 2023)
    9
    ATIF
  • Göller, L., & Gürbüz, F. (2022). An investigation of the relationship between psychological well-being and metacognitive thinking and ruminative thoughts of university student. Humanistic Perspective, 4(1), 64-81. https://doi.org/10.47793/hp.1028294 (Şubat 2022)
    2
    ATIF

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • Gürbüz Akçay, F., Kantar, A., & Donat Bacıoğlu, S. (July 2-4, 2025). Turkish version of the smartphone pervasiveness scale for adolescents: The validity and reliability study. 11th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL 2025), Kaunas, Lithuania. (Temmuz 2025)
  • Donat Bacıoğlu, S. & Gürbüz Akçay, F. (October 3 - 5, 2024). Young adults' motivations for digital dating abuse behaviors. XV International Balkan Educational and Scientific Congress, Burgas, Bulgaria. (Ekim 2024)
  • Karacan Ozdemir, N., & Gürbüz, F. (July 21 - 26, 2024). Career experiences of women early career researchers in higher education in Türkiye. 33rd International Congress of Psychology (ICP 2024), Prague, Czech Republic. https://doi.org/10.1002/ijop.13199 (Temmuz 2024)
  • Can, A., & Gürbüz, F. (May 21-24, 2024). Career adaptability and career optimism as predictors of perceptions of future decent work [Gelecekteki insana yakışır iş algısının yordayıcıları olarak kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliği]. XIth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2024), Kocaeli, Türkiye. (Mayıs 2024)
  • Akkaya, M. İ., & Gürbüz, F. (May 21-24, 2024). The role of sense of control and career decision-making self-efficacy in predicting career optimism of university students [Üniversite öğrencilerinin kariyer iyimserliğini yordamada kontrol algısı ve kariyer kararı verme öz yeterliliğinin rolü]. XIth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2024), Kocaeli, Türkiye. (Mayıs 2024)
  • Gürbüz, F., Kürker, F., Şenol, A., Poyrazlı, Ş., & Bilge, F. (May 21-24, 2024). University students' attitudes toward seeking psychological help: The role of mental health literacy, depression, anxiety, and stress [Üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım aramaya ilişkin tutumları: Ruh sağlığı okuryazarlığı, depresyon, anksiyete ve stresin rolü]. XIth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2024), Kocaeli, Türkiye. (Mayıs 2024)
  • Kantar, A., & Gurbuz, F. (June 29-30, 2023). Are people who feel more lonely more active on social media?: A theoretical model examining the relationship between loneliness, social media sharing, and gender. The 13th Edition of the International Conference the Future of Education, Florence, Italy. (Haziran 2023)
  • Gürbüz, F., & Atik, G. (June 8-11, 2023). Parental bonding and family of origin experiences in marital satisfaction through irrational beliefs: A mediation model [Akılcı olmayan inançlar yoluyla evlilik doyumunda anne babaya bağlanma ve kök aile deneyimleri: Bir aracılık modeli]. Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye. (Haziran 2023)
  • Donat-Bacıoğlu, S., Gürbüz, F., & Kantar, A. (June 8-11, 2023). Psychological Dating Violence Scale: Scale adaptation, validity, and reliability study [Psikolojik Flört Şiddeti Ölçeği: Ölçek uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması]. Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye. (Haziran 2023)
  • Gürbüz, F., Bakır, A., & Doğan, T. (June 8-11, 2023). The effectiveness of cognitive behavioral group therapy for adolescents who experienced the earthquake [Depremi deneyimleyen ergenlere yönelik bilişsel davranışçı grupla psikolojik danışmanın etkililiği]. Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye. (Haziran 2023)
  • Gürbüz, F. (June 13-15, 2022). A method that can be used in the career counseling process with LGBTIQ+ university students: Career Structuring Interview. 23rd International Psychological Counseling and Guidance Congress, İstanbul, Türkiye. (Haziran 2022)
  • Göller, L., & Gürbüz, F. (October 27-30, 2021). Thinking about thinking: Examine the relationship between university students' psychological well-being and metacognitive and ruminative thinking levels [Düşünme üstüne düşünme: Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşları ile metakognitif (üstbilişsel) düşünme ve ruminatif düşünce düzeyleri arasındaki ilişkinin incelemesi]. XIV. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye. (Ekim 2021)
  • Gurbuz, F. (September 5-7, 2019). Career counseling with cliets whose interests are unclear. Fourteenth International Balkan Congress for Education and Science. Ohrid, North Macedonia. (Eylül 2019)

Üye Olunan Kurum ve Kuruluşlar

  • Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği

Yapılan Hakemlikler

  • Üniversite Araştırmaları Dergisi (Mart 2025)
  • Abant Sosyal Bilimler Dergisi (Ağustos 2023)

Ödüller

  • COST Association'ın Yaz Okulu Katılım Ödülü, ECADOC Summer School: Career Guidance and Counselling in Times of Crises - Challenges and Responses, 2-6 Haziran 2025, Wroclaw, Polonya. (Haziran 2025)
  • Misafir Araştırmacı Bursu (İtalya-Padova Üniversitesi), TÜBİTAK 2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı, Şubat-Ağustos, 2025. (Eylül 2024)
  • TÜBİTAK 2224-B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı (Haziran 2023)
  • TÜBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı (Haziran 2023)
  • TOVAK Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı - Prof. Dr. Tahir Özgü Özel Ödülü (Mutlu Bahçe Mutlu Çocuk Sosyal Sorumluluk Projesi) (Aralık 2022)
  • TÜBİTAK 2211 - Yurt İçi Doktora Bursu (Ekim 2021 - Halen) (Ekim 2021)
  • Erasmus Staj Hareketliliği Programı, Londra, İngiltere, Birleşik Krallık (Temmuz 2017 - Eylül 2017). (Temmuz 2017)

Sertifikalar

  • TAL Akademi - Ölçek Geliştirme ve Uyarlama - Eğitmen: Prof. Dr. Seydi Ahmet Satıcı (Mayıs 2024)
  • Gülsüm Tangız Psikoloji Eğitim Akademisi - Kriz, Travma ve Yas Psikoterapisi Eğitimi (Mart 2024)
  • Gülsüm Tangız Psikoloji Eğitim Akademisi - Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulayıcı Eğitimi (Şubat 2024)
  • TÜBİTAK 2237- A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı - Eğitim Bilimleri Alanında Lisansüstü Öğrencilerinin Nitel Araştırma Becerilerini Geliştirme - Elazığ Türkiye (Eylül 2022)
  • TÜBİTAK 2237- A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı - Bilişsel Davranışçı Terapilerde Güncel Yaklaşımlar - Muğla Türkiye (Mayıs 2022)
  • Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği - BDT Temel Eğitimi (Şubat - Mayıs 2021) (Mayıs 2021)
  • Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği - Bilişsel ve Davranışçı Terapide Değerlendirme ve Yapılandırılmış Görüşme (Ocak 2021)
  • TÜBİTAK 2237- A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı - Lisansüstü Öğrenciler İçin Bilimsel Araştırma Günleri - Rize Türkiye (Şubat 2020)
  • Rasyonel Psikoloji Danışmanlık Psikoterapi Eğitim Merkezi - LISREL Programı ile Yapısal Eşitlik Modellemesi - Eğitmen: Prof. Dr. Ömer Faruk Şimşek - İstanbul Türkiye (Aralık 2019)

» Projeler

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı)

Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Gelecekteki İnsana Yakışır iş Algılarını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı)

Üniversite Öğrencilerinde Zenofobinin Belirleyicileri: Empati, Diğerkamlık ve Ana Babaya Bağlanma
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı)

Liseden Mezun Olan ve Üniversite Sınavına Hazırlanan Öğrencilerde Sınav Kaygısını Yordayan Değişkenlerin Ekolojik Bakış Açısıyla İncelenmesi
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı)

Gelecekteki İnsana Yakışır İş Algısının Yordayıcıları Olarak Kariyer Uyumluluğu ve Kariyer İyimserliği
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Hacettepe Üniversitesi

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı)

Üniversite Öğrencilerinin Kariyer İyimserliğini Yordamada Kontrol Algısı ve Kariyer Kararı Verme Öz Yeterliliğinin Rolü
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Hacettepe Üniversitesi

Ulusal » Diğer » Diğer (Trakya Üniversitesi Sosyal Sorumluluk Projeleri)

Mutlu Bahçe, Mutlu Çocuk!
Proje Türü : Diğer     Görev : Araştırmacı     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (4007 Bilim Şenliği Destekleme Programı)

Keşan Bilimle Şenleniyor
Proje Türü : Doğrudan Faaliyet Desteği     Görev : Araştırmacı     Kurum : Keşan Kaymakamlığı

Ulusal » Diğer » Diğer (TÜBAP)

Sınav Kaygısı ile Soru Tipi Arasındaki İlişki
Proje Türü : Diğer     Görev : Araştırmacı     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » Diğer » Diğer (Rönesans Eğitim Vakfı)

Düşler Odası
Proje Türü : Altyapı     Görev : Araştırmacı     Kurum : Rönesans Eğitim Vakfı

» Verdiği Dersler

2021-2022 PDE 306.01 Psikolojik Danışma Becerileri (Asistanlık)

2022-2023 PDE 306.01 Psikolojik Danışma Becerileri (Asistanlık)

2022-2023 PDE 309.01 Mesleki Rehberlik (Asistanlık)

2022-2023 PDE 310.02 Mesleki Rehberlik Uygulamaları (Asistanlık)

2023-2024 Mesleki Rehberlik Uygulamaları (Asistanlık)