» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» Yayınlar

SCI-SSCI, SCI Expanded ve AHCI Kapsamındaki Yayınları

  • G. Z. ERCAN, S. YILMAZ, M. TAS, N. ARAL, Investigation of Visual Motor Integration Skills in Children with Speech Sound Problems, Perceptual and Motor Skills, vol. 123, no. 3, pp. 624-636, 2016
  • G. Z. ERCAN, N. ARAL, Beery Buktenica Gelisimsel Görsel Motor Koordinasyon Testinin Alti Yas 60 72 Ay Türk Çocuklarina Uyarlanmasi Adaptation of the Beery Buktenica Developmental Test of Visual Motor Integration to Six Years 6o 72 Months Old Turkish Children, Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, vol. 41, pp. 136-145, Ankara-TÜRKIYE, 1, 2011

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • A. Z. ERGİN and Z. G. ERCAN. The coding skills of pre-school teacher candidates, International Journal of Curriculum and Instruction 14(1), 1052–1070 (Ocak 2022)
  • E. AHMETOĞLU, Z.G.ERCAN, E. AKŞİN. Study of Interpersonal Problem Solving Skills of Preschool Teacher Candidates J. Soc. Sci. & Education, 2016 Vol.6 Issue 3, (Ağustos 2016)
  • G.Z.ERCAN, E. AHMETOĞLU, N. ARAL. GÖRSEL ALGI EĞİTİMİNİN BEŞ-ALTI YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GÖRSEL-MOTOR BÜTÜNLÜK BECERİLERİNE ETKİSİ. International Journal of Social Science, Number: 48 , p. 319-332, Summer II 2016 (Haziran 2016)
  • A. BİÇER, G.Z. ERCAN. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIĞI PROFİLİ (TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 11/3 Winter 2016, p. 553-572 2016 (Mart 2016)
  • A. BIÇER, G. Z. ERCAN, Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Okuma Aliskanligi Profili Trakya Üniversitesi Örnegi, TURKISH STUDIES -International Periodical for theLanguages, Literature and History of Turkish or Turkic, vol. 11, no. 3/Winter, pp. 553-572, -TÜRKIYE, 3, 2016
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, E. AKSIN, A Study of Interpersonal Problem Solving Skills of Preschool Teacher Candidates, International Journal of Social Sciences and Education, vol. 6, no. 3, pp. 246-253, 7, 2016
  • G. Z. ERCAN, E. AHMETOGLU, N. ARAL, Görsel Algi Egitiminin Bes alti Yas Grubundaki Çocuklarin Görsel Motor Bütünlük Becerilerine Etkisi, The Journal Of Academic Social Science Studies, vol. 48, no. Summer II, pp. 319-332, 2016
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, E. AKSIN, A Study of Interpersonal Problem Solving Skills of Preschool Teacher Candidates, International Journal of Social Sciences and Education, vol. 6, no. 3, pp. 246-253, 7, 2016
  • G. Z. ERCAN, E. AHMETOGLU, Y. D. ERGIN, Analyzing The Emphatic Tendency of Pre service Preschool Teachers, World Applied Sciences Journal, vol. 32, no. 2, pp. 253-258, Dubai-BIRLESIK ARAP EMIRLIKLERI, 4, 2014
  • G. Z. ERCAN, E. AHMETOGLU, N. ARAL, Investigating the Visual Motor Integration Skills of 60 72 Month Old Children at High and Low Socio Economic Status as Regard the Age Factor, International EducationStudies, vol. 4, no. 3, pp. 100-104, 1, 2011

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • A. DANYOLI, G. Z. ERCAN, OKUL ÖNCESI ÖGRETMEN ADAYLARININ KAYNASTIRMAYAYÖNELIK TUTUMLARINI ETKILEYEN FAKTÖRLERIN INCELENMESI, 8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Viyana-AVUSTURYA
  • G. Z. ERCAN, N. F. GÜNDÜZ, Türkiye’de Okul Öncesi Dönemde Kaynastirma, 8. International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, pp. 131-
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, G. I. ILHAN, Y. D. ERGIN, Okul Öncesi Ögretmenlerin Kaynastirmaya Iliskin Tutumlarinin Yordanmasi, 5. Uluslararasi Okul Öncesi Egitim Kongresi, pp. 47-47, ANKARA-TÜRKIYE
  • A. BIÇER, G. Z. ERCAN, Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Okuma Aliskanliklarinin Incelenmesi, 1. Uluslararasi Balkan Çocuk ve Gençlik Edebiyati Kongresi, pp. 16-16, Edirne-TÜRKIYE
  • G. Z. ERCAN, S. YILMAZ, M. TAS, N. ARAL, Konusma sesi sorunlari olan çocuklarin görsel motor koordinasyon becerileri açisindan incelenmesi, 4. Uluslararasi Okul Öncesi Egitimi Kongresi
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, E. AKSIN, The Investigation of The Interpersonal Problem Solving Skills of Preschool Teacher Candidates, V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Baltic Institute of Humanities
  • G. Z. ERCAN., E. AHMETOGLU., N. ARAL., A Study on The Visual Perception Development InChildrenAttending Preschool Education, Barcelona European Education Conference, pp. 721-728, Barselona-ISPANYA
  • E. AHMETOGLU., G. Z. ERCAN., N. ARAL., Annelerin Okul Öncesi Egitime Devam Eden Çocuklarinin Okul Olgunlugu Hakkindaki Görüslerinin Incelenmesi, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications ICONTE, pp. 1158-1167, Antalya-TÜRKIYE
  • E. AHMETOGLU., G. Z. ERCAN., An Investigation on Levels of TheEmphatic Tendencies of Preschool Teachers, Barcelona European Education Conference, pp. 715-720, Barselona-ISPANYA
  • G. Z. ERCAN., E. AHMETOGLU., N. ARAL., A Study on The Visual Perception Development InChildrenAttending Preschool Education, Barcelona European Education Conference, pp. 721-728, Barselona-ISPANYA
  • E. AHMETOGLU., G. Z. ERCAN., An Investigation on Levels of TheEmphatic Tendencies of Preschool Teachers, Barcelona European Education Conference, pp. 715-720, Barselona-ISPANYA

Uluslararası Konferans ve Sempozyumlar

  • Z.G.ERCAN ve H.DELEN Okul Öncesi Öğretmelerinin Bir Davranış Yönetimi Olarak Övgü Hakkındaki Görüşleri. S.B.TAYFUR(Eds). 8. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi. Abstract Book içinde(s, 170). 20-23 Ekim 2022 (Ekim 2022)
  • Seda BEKTAŞ ve Zülfiye Gül ERCAN. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Görsel Motor Becerilerinin İncelenmesi. 7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi(IECEC-UOEK 2021) (Kasım 2021)
  • Zülfiye Gül ERCAN ve Dönüş TEMİZ UYAR. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. 7. Uluslararası Okul öncesi Eğitimi Kongresi (IECEC-UOEK 2021) (Kasım 2021)

Yazılan Uluslararası Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • Z.G.ERCAN and Ü.Ü.KAYA. Orienteering in Early Childhood Education. F. KAYALAR(Edt).Current Debates in Educational Sciences içinde (ss.93-121). İzmir: Duvar Publishing (Ekim 2022)
  • B. YILMAZ and Z. G. ERCAN Family-Focused Psycho Training Sessions during COVID-19 Pandemic. Ş. DANIŞMAN and M. GÜLER (Eds), in Educational Implications in the COVID-19 Era (p:107-130), Ankara: Vizetek (Şubat 2022)
  • Z.G.ERCAN, F.N.GÜNDÜZ Inclusion in the Preschool Period in Turkey. (Ed. Ö. Kürşad Tüfekçi) Actual Communication Studies p, 83-101. Strategic Researches Academy 2018 (Kasım 2018)
  • M.DEVECİ, Z.G.ERCAN, Development and Education of Senses in Children. (Ed. R.Efe, I. Koleva, E.Atasoy) Resent Researches in Education p.524-537. Cambridge Scholars Publishing, 2018 (Ocak 2018)
  • A. ARSLANOĞLU,Z.G.ERCAN, A Rewiev Study on The Foreign Language Teaching Methodss For Preschool Children (Ed. R. Efe, I.Koleva, E.Atasoy), Recent Researches in Education p,56-70, Cambridge Scholars Publishing 2018 (Ocak 2018)
  • A. ARSLANOGLU, G. Z. ERCAN, Recent Researches in Education, Uluslararasi, Bölüm: A Review Study on The Foreign Language Teaching Methods For Preschool Children, Basim Türü: Basili, pp. 56-70, INGILTERE-Newcastle, ISBNISBN (10): 1-5275-1303-3 ISBN (13): 978-1-5275-1303-7, Cambridge Scholars Publishing, 20181. Basim
  • G. Z. ERCAN, Balkan Egitim Arastirmalari, Uluslararasi, Bölüm: Okul Öncesinde Sinif Yönetimi, Basim Türü: Basili, pp. 443-454, TÜRKIYE-Edirne, ISBN978-975-374-201-6, Trakya Üniversitesi Yayin, 20181. Basim
  • M. DEVECI, G. Z. ERCAN, Resent Researches in Education, Uluslararasi, Bölüm: DEVELOPMENT AND EDUCATION OF SENSES IN CHILDREN, Basim Türü: Basili, pp. 525-537, INGILTERE-Newcastle, ISBNISBN (10): 1-5275-1303-3 ISBN (13): 978-1-5275-1303-7, Cambridge Scholars Publishing, 20181. Basim
  • A. ARSLANOGLU, G. Z. ERCAN, EDUCATIONAL RESEARCH and PRACTICE, Uluslararasi, Bölüm: The Effect of Montessori Sensorial Education on Children’s DevelopmentalAreas, Basim Türü: Basili, pp. 28-36, BULGARISTAN-SOFIA, ISBNISBN 978-954-07-4271-7, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, 20171. Basim
  • A. BIÇER, G. Z. ERCAN, Çocuk ve Gençlik Edebiyatinda Baris Kültürü Okuma Arastirmalari Açisindan Çocuk ve Gençlik Edebiyati, Uluslararasi, Bölüm: Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Okuma Aliskanliklarinin Incelenmesi, Basim Türü: Basili, pp. 1032-1042, TÜRKIYE-Edirne, ISBN978-975-374-191-0(Tkm), 978-975-374-192-7(1.c), 978-975-374-193-4(2.c), Trakya Üniversitesi Yayinlari 171, 20161. Basim
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, G. I. ILHAN, Y. D. ERGIN, Contemporary Approaches In Education, Uluslararasi, Bölüm: A Study of Classroom Management Skills of Preschool Teachers, Basim Türü: Basili, pp. 35-45, ALMANYA-Frankfurt, ISBN978-3-631-66164-2, Peter Lang GmbH( PL Academic Research), 2015
  • G. Z. ERCAN, Education In The 21 st Century Theory and Practise, Uluslararasi, Bölüm: Educational Diagnosis and Evaluation in Early Childhood Period, Basim Türü: Basili, pp. 100-110, BULGARISTAN-Sofia, ISBN978-954-07-4000-3, St Kliment Ohridski Universty Press, 2015
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, Preschool Education In Turkey And In The World A Theorical And Emprical Perspective, Uluslararasi, Bölüm: Place and Significance of Game In Preschool Education In Turkey, Basim Türü: Basili, pp. 447-456, BULGARISTAN-Sofia, ISBN978-954-07-3767-6, St Kliment Ohridski University Press, 2014
  • G. Z. ERCAN, E. AHMETOGLU, N. ARAL, Preschool Education In Turkey And In The World A Theorical And Emprical Perspective, Uluslararasi, Bölüm: Visual Perception Training In Preschool Stage, Basim Türü: Basili, pp. 394-406, BULGARISTAN-Sofia, ISBN978-954-07-3767-6, St. Kliment Ohridski University Press, 2014
  • D. TEZEL., G. Z. ERCAN., I am here Try to Understand Me Children on The Autism Spectrum A manual for Parents and Professionals, Uluslararasi, Bölüm: Mother Baby Interaction, Basim Türü: Basili, pp. 131-156, BULGARISTAN-Sofia, ISBN978-954-07-3683-9, St. Kliment Ohridski University Press, 2014
  • E. AHMETOGLU, G. Z. ERCAN, Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Uluslararasi, Bölüm: Preschool Teachers' Problem Solving Skills and Their Views on Inclusion, Basim Türü: Basili, pp. 236-243, INGILTERE-Newcastle, ISBN(10): 1-4438-5712-2, (13): 978-1-445712-3, Cambridge Publishing, 2014
  • G. Z. ERCAN, E. AHMETOGLU, N. ARAL, Preschool Education In Turkey And In The World A Theorical And Emprical Perspective, Uluslararasi, Bölüm: Visual Perception Training In Preschool Stage, Basim Türü: Basili, pp. 394-406, BULGARISTAN-Sofia, ISBN978-954-07-3767-6, St. Kliment Ohridski University Press, 2014

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Z. G. ERCAN ve F. N. GÜNDÜZ. Zorunlu Eğitim Çağını Geçmiş Engelli Bireylerin Durumlarının İncelenmesi (Ekim 2022)
  • A. BIÇER, G. Z. ERCAN, Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Okuma Aliskanligini Etkileyen Faktörlerin Incelenmesi(Trakya Üniversitesi Örnegi), Trakya Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 42-55, 1, 2017
  • G. Z. ERCAN, N. ARAL, Anasinifi Çocuklarinin Görsel Motor Koordinasyon Gelisimine Görsel Algi Egitiminin Etkisinin Incelenmesi, Türk Egitim Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 443-466, Ankara-TÜRKIYE, 6, 2011

Yazılan Ulusal Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • F. AKBULUT ATAKOL ve Z.G. ERCAN. Doğa Temelli Matematik Eğitimi. F. AVCI (Edt). Erken Çocukluk Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Işığında Doğa Temelli Eğitim içinde. (ss,40-71). İstanbul: Efe Akademi (Ekim 2022)
  • Ü.TEPE, Z.G.ERCAN Çocuk ve Geometri. Levent VURAL, Sevinç SAKARYA MADEN, Hikmet ASUTAY, Gül KURUM, Fatmagül GÜRBÜZ(Eds), Programlanabilen Eğitim içinde (s, 201-222), Çanakkale: Paradigma (Ekim 2021)
  • S.BEKTAŞ, Z.G.ERCAN Görsel Motor Becerilerin Gelişimi ve Değerlendirilmesi. Hikmet ASUTAY, Sevinç SAKARYA MADEN, Levent VURAL, Fatmagül GÜRBÜZ ve Gül KURUM(Eds.) Ölçülebilir Eğitim içerisinde, (s, 82-98), Çanakkale: Paradigma (Ekim 2021)
  • E.BEKTAŞ, Z.G.ERCAN. Erken Çocukluk Döneminde Dış Mekan Eğitim Ortamlarında Bitkiler. S. KIRANLI GÜNGÖR (Eds). Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar VI içinde (s. 273-290). Konya: Eğitim Yayınevi (Eylül 2021)
  • Ö.ÖZKAN KILIÇ ve Z.G.ERCAN. Philosophy Education in Early Childhood. S.KIRANLI GÜNGÖR(Eds) Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar VI içinde (pp. 211-240) Konya: Eğitim Yayınevi (Eylül 2021)
  • C.FURUNCU KARABIYIK ve Z.G.ERCAN(2021). Mindfulness in Early Childhood. S.KIRANLI GÜNGÖR(Eds). Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar VI içinde (s, 257-272). Konya: Eğitim Yayınevi (Eylül 2021)
  • Z.G.ERCAN Ahlak Gelişimi. E. Ahmetoğlu, E. Akşin Yavuz(Ed). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim içinde (s.224-253), Ankara: Nobel (Mayıs 2021)
  • Z.G.ERCAN Erken Müdahale. Dilber Tezel, Şule Yılmaz (Ed.) Özel Gereksinimleri Olan Küçük Çocuklar içinde (s,43-74), Ankara: Nobel (Mart 2021)
  • Z.G. ERCAN. Özel Eğitimde Değerlendirme. (Ed. N. ARAL, F.Gürsoy)Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri, Özel Eğitim. s, 86-118 Hedef Yayıncılık, 2018 (Eylül 2018)
  • A. DANYOLİ, G.Z. ERCAN. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Güncel Akademik Araştırmalar(Ed. Ö. Kürşad TÜFEKÇİ) s,185-212, Hiper Yayın 2018. (Eylül 2018)
  • Z.G. ERCAN, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri : Özel Egitim, Ulusal, Bölüm: Özel Egitimde Degerlendirme, Basim Türü: Basili, pp. 86-114, TÜRKIYE-Ankara, ISBN978-605-9877-78-7, Hedef CS Basin Yayin, 20181. Basim
  • Z.G.ERCAN Çocukla İletişim Türleri. (Ed. N. ARAL) Çocuk ve iletişim s, 245-270. Vize Yayıncılık 2017 (Eylül 2017)
  • Z.G. ERCAN, G. GÜNSEN, Y. FAZLIOGLU, Her Yönüyle Okul Öncesi Egitim 2 Okul Öncesinde Sanat Egitimi, Ulusal, Bölüm: Okul Öncesinde Sanatin Egitimin Diger Alanlariyla Bütünlestirilmesi, Basim Türü: Basili, pp. 214-232, TÜRKIYE-Ankara, ISBN978-605-64295-3-8, Hedef CS Basim Yayin, 2014
  • Y. FAZLIOGLU, G. Z. ERCAN, Her Yönüyle Okul Öncesi Egitim 3 Okul Öncesi Egitimde Drama, Ulusal, Bölüm: Dramanin Çocuk Gelisimine Etkisi, Basim Türü: Basili, pp. 150-161, TÜRKIYE-Ankara, ISBN978-60564295-3-8, Hedef CS Basin Yayin, 2014
  • G. Z. ERCAN, Erken Çocukluk Gelisimi ve Egitimi, Ulusal, Bölüm: Erken Çocukluk Egitimi, Basim Türü: Basili, pp. 212-134, TÜRKIYE-Ankara, ISBN978-605193-12-6, Paradigma Kitabevi Yayinlari, 20122. Basim

Projeler

  • Yüksekögretim Kurumlari tarafindan destekli bilimsel arastirma projesi, Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Okuma Aliskanliklarinin Incelenmesi, Bu arastirmada Okul Öncesi Ögretmenligi Bölümünde okuyan ögretmen adaylarinin kitap okuma aliskanliklarinin incelenmesi ve okuma aliskanligini etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmistir , Baslangiç Tarihi: 17.06.2013, Bitis Tarihi : 30.06.2015,Kurumu: TRAKYA ÜNIVERSITESI, Tamamlandi (Haziran 2013)

» Verdiği Dersler

GKZ 108 Topluma Hizmet Uygulamaları

İOÖ 511 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

İOÖ 804 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Etkili Liderlik ve Yönetim

İOÖ 890 Seminer

İOÖ790 Seminer

İOÖ805 Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi

OKS012 Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi

OKZ 101 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

OKZ 104 Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

OKZ 401 Öğretmenlik Uygulaması I

OKZ 402 Öğretmenlik Uygulaması II