|
Personel CV`si Yazdır |
|
Personel CV`si Yazdır |
Türköz, H. K., Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2024). Okul öncesi öğretmenlerin erken okuryazarlık bilgileri ile okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 12(1), 27-45. https://doi.org/10.35233/oyea.1252180 (Haziran 2024) |
Burak, Y., & Girgin, İ. (2024). Investigation of News about the Success of Individuals with Special Needs in Türkiye’s News Agencies. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi1-20. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.1337959 (Şubat 2024) |
Burak, Y., Sert, C., & Özdemir, E. (2024). Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Yönetici ve Uzmanların Prososyal Davranışlarının Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24(1), https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1230405 (Şubat 2024) |
Burak, Y., Acar, İ.H., & Özdemir, E. (2023). Özel Gereksinimli Çocuğa Karşı Prososyal Davranış Ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 153-174. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1340019 (Aralık 2023) |
İlhan-Ildız, G. & Burak, Y. (2023) Okul öncesi çocukların öğrenme güçlüğü erken belirtileriyle yürütücü işlev bozuklukları arasındaki ilişkinin incelenmesi. HUMANITAS Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 11(22), 221-237 https://doi.org/10.20304/humanitas.1319310 (Ekim 2023) |
Girgin, İ. & Burak, Y. (2023). Özel gereksinimli bireylerin başarı öykülerine yönelik uluslararası haber ajanslarında yer alan haberlerin analizi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(2), 1317-1343. DOI:10.19145/e-gifder.1283720 (Eylül 2023) |
Şentürk Gülhan, N. & Burak, Y. (2023). Okul öncesi dönem çocukların öğrenme güçlüğü erken belirtileri ile erken okuryazarlık ve yürütücü işlev becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(3), 707-729. DOI: 10.16916/aded.1258552 (Temmuz 2023) |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2022). Perceptions of teachers, school counselors, and school administrations’ perceptions of factors effecting the success of inclusive practices. Educational Academic Research, 44(1): 54-65 l doi: 10.54614/AUJKKEF.2022.848582 (Mart 2022) |
Burak, Y., Özden, E. ve Sardroud, E. M. (2022). Okul öncesi öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu bilgileriyle problem davranışlardan rahatsız olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 385-399 Doi: 10.24315/tred.906666 (Ocak 2022) |
Burak, Y. ve Ahmetoğlu, E. (2021). Kaynaştırmada yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-41. |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2019). Otizmli Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencisine Yönelik His, Tutum ve Görüşler Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 231-249. DOI: 10.26468/trakyasobed.551104 |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizmli Çocukların Eğitsel Yerleştirilmesi, Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi”, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 685-730, DOI: 10.29029/busbed.586834 |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2019). Otizmli Öğrencilerin Katıldıkları Başarılı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretmenlerin Algıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 501-514. DOI: 10.32709/akusosbil.465601 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E., (2015). Study of Effects of Computer Games on Aggression Level of Children. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish, 10, (11), 363-382 DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8430 |
Türköz, H.K., Burak, Y., & Sert, C. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarında öğrenme güçlüğü belirtisine yönelik Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmaların betimsel açıdan incelenmesi. Balkan Summit IV. International Social Sciences Congress 10-11 Nisan (Online) (Nisan 2021) |
Burak, Y., Türköz, H.K., Sert, C., & Taşdere, F.K., (2021). Başarılı kaynaştırma uygulamalarına yönelik farklı eğitim kademelerindeki öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi. Balkan Summit IV. International Social Sciences Congress 10-11 Nisan (Online) (Nisan 2021) |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E., (2020). Öğretmen, rehberlik öğretmeni ve okul yöneticilerinin kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen etmenleri değerlendirmesi. VIII. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi 23-24 Aralık 2020 (Sözlü Bildiri-Online). İstanbul-Türkiye (Aralık 2020) |
Ahmetoğlu, E., Akşin-Yavuz, E., Acar, İ. H., Gıcı-Vatansever, A., Shpendi-Şirin, T., Burak, Y., Aşık-Öztürk, M. & Sönmez, İ. (2019). Children in Action: The Effects of Motor Development Program” in Preschool Years on Motor Development. 6th International Early Childhood Education Congress (Oral Presentation), 2-5 October 2019, Kars-Turkey. (Eylül 2019) |
Burak, Y., ve Ahmetoğlu, E. (2019) Otizmli Çocukların Eğitsel Yerleştirilmesi, Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesinde Öğretmenlerle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. II. International Elementary Education Congress (Oral Presentation), 23-27 October 2019, Bodrum-Muğla-Turkey. (Mart 2019) |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2018). Otizm spektrum bozukluğu olan kaynaştırma/bütünleştirme öğrencisine yönelik his, tutum ve görüşler ölçeğinin geçerlik ve güvenilirlik çalışması, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Ahmetoğlu, E., Burak, Y., & Acar, İ. H. (2018). Öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin katıldıkları kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ilişkin algıları, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Sert, C. & Burak, Y. (2018). Görsel algı ve öğrencilerin akademik becerileri üzerine bir derleme çalışması, International Congress on Science and Education (Oral Presentation), 23-25 Mart 2018 Afyonkarahisar-Turkey. (Mart 2018) |
Burak, Y. Chouseme, M. & Ahmetoğlu, E. (2022). Batı Trakya Bölgesinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitime İlişkin Tutumları, Öz Yeterlilikleri ve Sınıf İçi Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi Sözlü Sunum INCSOS VIII. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi 20-23.10.2022 Tekirdağ |
Burak, Y. & Özdemir, E. (2023). Öğrenme güçlüğünde sosyal duygusal gelişim. (Ed.) M. Balcı Özel öğrenme güçlüğü içinden Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 978-625-397-918-8 (Aralık 2023) |
Burak, Y. & Girgin, İ. (2023). Eğitim Ortamlarında Ableizmin Güncel Yansımaları (Ed.) E. Bayır, M. Uludağ, E. Vatansever, S. Duran-Baytar, C. Çetinkaya-Aydoğdu, E.A. Kurban & E. Avcı Eğitim Çalışmaları: Eğitim İçin Bir Ömür: Zerrin Balkaç Armağan Kitabı 121-128 içinden Edirne: Trakya Üniversitesi Yayın Evi (Aralık 2023) |
Burak, Y. & Özdemir, E. (2023). Doğa ve Erken Okuryazarlık. (Ed.) Z. Kılıç Çocuk ve Doğa içinden 213-245. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 978-625-397-515-9 (Kasım 2023) |
Girgin, İ. & Burak, Y. (2023) Otizmli bireylerin başarısını konu alan haberlerin incelenmesi: Anadolu Ajans Örneği içinden 68-79 Edi. Mustafa Ak & Ali Erbaş Güncel otizm araştırmaları Ankara: Nobel Akademi E-ISBN : 978-625-397-730-6 (Ekim 2023) |
Burak, Y. Akşin-Yavuz, E. (2022). Kapsayıcı Erken Çocukluk Eğitiminde Değerlendirme (Ed.) S. Ördek-İnceoğlu & D. Evran Erken Çocukluk Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme içinden 209 -240. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara ISBN:978-625-427-761-0 (Aralık 2022) |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2022). Doğumdan ilkokula adım adım erken okuryazarlık becerileri., (Ed.) S. Sakarya-Maden, S. Dündar, L. Vural, S. Uyanık, & N. Çevik, Üniversiteminiz 40. fakültemizin 30. yılında eğitim çalışmaları s.334 -350 Trakya Üniversitesi Yayın Evi Edirne. ISBN:978-975-374-338-9, (Aralık 2022) |
Burak, Y. (2021). Türkiye’de bütünleştirme süreci ve yasal dayanaklar. (Ed.) E. Ahmetoğlu & A. Gıcı-Vatansever. Özel eğitimde bütünleştirme Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-417-137-6 |
Burak, Y. & Masanoğlu, A. (2021). Yürütücü işlev becerilerinde problem yaşayan okul öncesi dönem çocuklarında özel gereksinimli olma riskinin değerlendirilmesi. (Ed.) H. Asutay, S. Sakarya-Maden, L. Vural, F. Gürbüz & G. Kurum, Ölçülebilir eğitim: Demirali Yaşar Ergin'e Armağan. Çanakkele: Paradigma Akademi. ISBN: 978-625-8009-01-9 |
Akçayır, İ., Sert, C., & Burak, Y. (2019). “Using Technology in Special Education: a Current Perspective”, Ed. Rıdvan Karabulut, Emel Sardohan-Yıldırım & Neriman Aral, Current Trends in Special Education, Klaipeda-Lithuanian: SRA Academic Publishing, 47-68, ISBN: 978-605-69709-6-2 |
Burak, Y., & İlhan-Ildız G. (2019). “Ebeveynlerde Duygu Sosyalleştirme Davranışları”, Ed. Zafer Gölen & Hasan Babacan, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar-2019/2, Cetinje: IVPE Publishing, 73-85, ISBN: 978-9940-540-90-6 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Başarılı Bir Biçimde Kaynaştırılmasını ve Bütünleştirilmesini Etkileyen Etmenler”, Ed. Ahmet Dönger & Hacı Yıldız, Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar-2019/2, Cetinje: IVPE Publishing, 274-292 ISBN: 978-9940-540-93-7 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitiminde Kullanılan Güncel Uygulamalar”, Ed. Muhammet Baki Minaz, Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Ufuklar, New York: Gece Kitaplığı Yayınevi, 410-428, ISBN: 978-605-7749-08-06 |
Burak, Y., & Ahmetoğlu, E. (2019). “Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler”, Ed. Ahmet Doğanay & Oğuz Kutlu, Eğitim Bilimleri Araştırmaları II, Ankara: Akademisyen Yayınevi. 177- 195, ISBN: 978-605-258-576-4 |
Burak, Y., Türköz H. K., Taşdere, F. K. & Sert, C. (2021). Başarılı kaynaştırma uygulamalarına yönelik farklı eğitim kademelerindeki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2),733- 752. DOI: 10.21666/muefd.899469 |
Burak, Y. & Ahmetoğlu, E. (2020). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Kaynaştırılması ve Bütünleştirilmesinde Öğretmenlerle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi.19(73), 478-503, DOI:10.17755/esosder.598005 |
Masanoğlu, A. & Burak, Y. (2023). Özel eğitim okulundan bütünleştirmeye: Otizmli çocukların sosyal iletişim ve oyun becerileri. II. Otizm Araştırmaları Sempozyumu 2-3-4 Eylül 2023 Konya / Türkiye (Sözlü Sunum) ISBN: 978-605-73792-4-5 (Eylül 2023) |
Girgin, İ. & Burak, Y. (2023). Otizmli bireylerin başarısını konu alan haberlerin incelenmesi: Anadolu Ajans Örneği. II. Otizm Araştırmaları Sempozyumu 2-3-4 Eylül 2023 Konya / Türkiye (Sözlü Sunum) ISBN: 978-605-73792-4-5 (Eylül 2023) |
Burak, Y., Sert, C., & Özdemir, E. (2022). Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan yönetici ve uzmanların prososyal davranışlarının değerlendirilmesi Sözlü Bildiri 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi 02-04.11.2022 Ankara (Kasım 2022) |
Burak, Y., Özdemir, E. & Acar, İ.H. (2022). Özel Gereksinimli Çocuğa Karşı Prososyal Davranış Ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması Sözlü Bildiri 32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi 02-04.11.2022 Ankara (Kasım 2022) |
Burak, Y., Özden, E., & Sardroud, E.M. (2021). Okul öncesi öğretmenlerin otizm spektrum bozukluğu bilgileriyle problem davranışlardan rahatsız olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Isparta Otizm Kongresi (Sözlü Bildiri) 04-07 Şubat 2021 Isparta- Türkiye (Şubat 2021) |
Merve YALVAÇ (2024). Okul öncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi. (Ocak 2024) |
Tuğçe KARAMAN (2024). 18-36 aylık çocukların mizaç özellikleri ile problem davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Ocak 2024) |
Ece ÖZDEN (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitime Yönelik Tutumlarının Prososyal Davranışları Açısından İncelenmesi (Ocak 2024) |
Yasemin TÜFEKÇİ (2023). Okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal davranışları ile aile içi iletişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Eylül 2023) |
Ebrahim Mohammadzadeh SARDROUD. (2023). Okul öncesi öğretmen adaylarının mülteci öğrencilere karşı tutumlarının kapsayıcı eğitim açısından incelenmesi (Temmuz 2023) |
Asiye MASANOĞLU (2023). Özel eğitim kurumuna devam eden eğitsel tanısı olan ve olmayan okul öncesi dönem otizmli çocukların sosyal iletişim ve oyun becerilerinin değerlendirilmesi (Nisan 2023) |
Nesil ŞENTÜRK-GÜLHAN (2023). Okul öncesi dönem çocukların öğrenme güçlüğü erken belirtileri ile erken okuryazarlık ve yürütücü işlev becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Mart 2023) |
Halime Kübra TÜRKÖZ (2022). Okul öncesi öğretmenlerin erken okuryazarlık becerilerine yönelik yeterliklerinin belirlenmesi (Haziran 2022) |
Hatice Ceray ERTAŞ (2022). Okul öncesi öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. (Mart 2022) |