» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

SCI-SSCI, SCI Expanded ve AHCI Kapsamındaki Yayınları

  • BEYRELI LATIF,KONUK SÜMEYYE, Altinci Sinif Ögrencilerinin Ikna Edici Yazma Becerilerinin Gelistirilmesine Yönelik Bir Arastirma / A Research on The Improvement of Persuasive Writing Skill of Sixth Grade Students in Secondary School, Egitim ve Bilim, vol. 43, no. 193, pp. 181-215, 2018
  • BENZER AHMET,SEFER AYSEGÜL,ÖREN ZEYNEB,KONUK SÜMEYYE, A Student Focused Study Strategy of Text Summary Writing and Assessment Rubric / Ögrenci Odakli Bir Arastirma: Metin Özeti Yazma Stratejisi ve Rubrigi, Egitim ve Bilim, vol. 186, no. 41, pp. 163-183, 2016

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik yazılarının dilsel özellikleri
  • KONUK SÜMEYYE, Effectiveness of student-made short videos in the education of pre-service literacy teachers, International Online Journal of Educational Sciences, vol. 14, no. 1, pp. 140-156, 2022 (Şubat 2022)
  • E-mail Literacy in Higher Education Academic Settings (Ekim 2021)
  • The virtual classroom existence of mother tongue education preservice teachers in the context of the attendance, engagement, and digital literacy. (Haziran 2021)
  • The impressions of international higher education alumni about Turkish language and Turkey in the context of big and small cities (Mart 2021)
  • Effectiveness of student-made short videos in the education of pre-service literacy teachers (Şubat 2021)
  • KONUK SÜMEYYE, The Impressions of International Higher Education Alumni about Turkish Language and Turkey in the Context of Big and Small Cities / Büyük ve Küçük Sehir Baglaminda Uluslararasi Yüksekögretim Mezunlarinin Türkiye ve Türkçe Izlenimleri, e-Uluslararasi Egitim Arastirmalari Dergisi, vol. 12, no. 4, pp. 1-19, 2021
  • KONUK SÜMEYYE, The Virtual Classroom Existence of Mother Tongue Education Pre-Service Teachers in the Context of the Attendance, Engagement / Ders Takibi, Ders Katilimi ve Dijital Okuryazarlik Baglaminda Ana Dili Ögretmeni Adaylarinin Sanal Sinif Varoluslari, International Journal of Eurasian Education and Culture, 2021
  • KONUK SÜMEYYE, E-mail Literacy in Higher Education Academic Settings, International Journal of Education and Literacy Studies, vol. 3, no. 9, pp. 29-42, 2021
  • BEYRELI LATIF,KONUK SÜMEYYE, Ikna Edici Metinleri Degerlendirmek Için Bir Rubrik Önerisi ve Rubrigin Kullanilabilirligi, International Journal of Language Academy, vol. 4, no. 4, pp. 183-204, 2016
  • KONUK SÜMEYYE,ÖREN ZEYNEB,BENZER AHMET,SEFER AYSEGÜL, A study on creating writing strategy and evaluation tool for book summary, Educational Research and Reviews, vol. 11, no. 21, pp. 2021-2033, 2016

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • Görsel okuryazarlık bağlamında 1-12.sınıf ana dili öğretim programları ve ana dili öğretmeni yetiştirme lisans programları (Eylül 2022)
  • Yabancı dil öğrenen Türk öğrencilerin ve Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin dil öğrenimi bağlamında yaşadıkları zorlukların değerlendirilmesi.
  • KONUK SÜMEYYE, Görsel Okuryazarlik Baglaminda 1-12.Sinif Ana Dili Ögretim Programlari ve Ana Dili Ögretmeni Yetistirme Lisans Programlari, 4. ULUSLARARASI EGITIM ARASTIRMALARI KONGRESI, Izmir-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE, Sosyal medya mesajlarindaki mizahi söylemin analizi: Sosyal medya metinlerinde mizah yaratmak için dil nasil kullaniliyor?, Uluslararasi Sosyal Bilimler ve Egitim Bilimleri Sempozyumu, pp. 517-528, Istanbul-TÜRKIYE
  • ÖREN ZEYNEB,KONUK SÜMEYYE,SEFER AYSEGÜL, Ortaokul Türkçe Ögretim Programlarindaki Metin Türleri ile PISA’daki Metin Türlerinin Karsilastirilmasi, 4. International Eurasian Educational Research Congress, pp. 275-280, Denizli-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE, BENZER AHMET, SEFER AYSEGÜL, ÖREN ZEYNEB, Teachers' and Teacher Candidates' Opinions about Summary Writing, The International Journal of Arts & Sciences, Boston-AMERIKA BIRLESIK DEVLETLERI
  • BENZER AHMET,SEFER AYSEGÜL,ÖREN ZEYNEB,KONUK SÜMEYYE, Ögrenci Odakli Bir Arastirma Metin Özeti Yazma Stratejis ve Rubrigi Gelistirme, 8. Uluslararasi Türkçenin Egitimi. Ögretimi Sempozyumu, Istanbul-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE,ÖZDEMIR MÜKERREM, Yabancilara Türkçe Ögretimi Ders Kitaplarinda Kullanilan Görsel Ögelerdeki Folklorik Unsurlar Gazi Üniversitesi Tömer Yabancilar Için Türkçe Ögretim Seti Örnegi, 7. Uluslararasi Türkçenin Egitimi-Ögretimi Kurultayi, Mugla-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE,SEFER AYSEGÜL, Yabanci Dil Ögretimi Açisindan Türkçe Ve Ingilizcenin Yapisal Özelliklerinin Karsilastirilmasi Bosna Hersek Örnegi Uluslararasi Dil ve Edebiyat Konferansi, 3. Uluslararasi Dil ve Edebiyat Konferansi, vol. 2, pp. 25-39, Tiran-ARNAVUTLUK
  • YÜCELSEN NESLIHAN,KONUK SÜMEYYE, Ihsan Oktay Anar in Efrâsiyâb in Hikâyeleri Adli Yapitinda Mekân Olarak Dag, 25. ULUSLARARASI KIBATEK EDEBIYAT SEMPOZYUMU, pp. 183-194, Antalya-TÜRKIYE
  • COSKUN MUSTAFA VOLKAN, KONUK SÜMEYYE, Türkiye Türkçesinde Konusma Cümlelerinde Kelime Sonunda " R " Sesi Üretimi, 9. Uluslararasi Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, vol. 1, no. 1, pp. 275-282, Mugla-TÜRKIYE
  • Ören, Z., Konuk S., Benzer A. ve Sefer A. (2015). The correlation between using a book summary writing strategy and development of summary writing skill, IJAS, Londra.
  • Sefer, A., Ören Z., Konuk S. ve Benzer A. (2015) Developing book summary writing strategy and rubric for secondary school students. IJAS, Londra.

Yazılan Uluslararası Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen yetişkin mültecilerin Türkçe öğrenimini sınırlayan etmenler
  • Türkiye ve dünyadan farklı örneklerle ana dili öğretiminde metin seçimi
  • Türkçe öğretmeni adaylarının internet okuryazarlıkları ve uzaktan eğitimdeki akademik başarıları üzerine betimsel bir inceleme
  • İkna edici ve tartışmacı anlatım
  • KONUK SÜMEYYE, Egitim Bilimleri Alaninda Uluslararasi Arastirmalar V, Egitim Yayinevi, Konya-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE, Türkiye’de yüksekögretimin panoramasi., Nobel, Ankara-TÜRKIYE
  • KONUK SÜMEYYE, Egitimde Eylem Arastirmalari, Nobel, Ankara-TÜRKIYE
  • SEFER AYSEGÜL,KONUK SÜMEYYE,ÖREN ZEYNEB, Okuma ve Yazma Ögretimi, PegemA, Ankara-TÜRKIYE
  • Mülteci çocuklara Türkçe öğretiminde kullanılan “Türkçe Öğreniyorum” kitap setindeki dinleme etkinliklerinin dinlediğini anlama stratejileri bağlamında değerlendirilmesi

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • KONUK SÜMEYYE, Ana dili olarak Türkçe egitimindeki yaratici yazma tezlerine analitik bir bakis: Kapsam belirleme incelemesi, RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi, no. 22, pp. 706-733, 2021
  • KONUK SÜMEYYE, 2017 Türkçe Dersi Ögretim Programinda Yer Alan Alisilmamis Metin Türlerini Taniyalim, Cumhuriyet Uluslararasi Egitim Dergisi, vol. 7, no. 4, pp. 428-452, 2018
  • KONUK SÜMEYYE, Gençlerin Okuma ve Yazma Aliskanliklarindaki Degisimlerin Incelenmesi, SDU International Journal of Educational Studies, vol. 5, no. 2, pp. 13-32, 2018

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

  • KONUK SÜMEYYE,YÜCELSEN NESLIHAN, Halikarnas Balikçisi nin Hikâyelerinde Kadin Karakterler, Ulusal Halikarnas Balikçisi Sempozyumu, pp. 105-112

Projeler

  • SÜREÇ ODAKLI KITAP ÖZETI YAZMA STRATEJISI KOYS VE DEGERLENDIRME RUBRIGI GELISTIRME, 2015-2016

» Projeler

Ulusal » TUBİTAK » Diğer

Akademik yazımdaki zorluklar: Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kendi akademik yazma yeterliliklerine yönelik algıları ve Akademik yazılarının dilsel özelliklerinin analizi
Proje Türü : Akademik     Görev : Yürütücü     Kurum : Trakya Üniversitesi

Uluslararası » Diğer » Diğer

TESİAD Türkçenin Yurtdışında Öğretimi, Ulusal Ajans, Uluslararası
Proje Türü : Doğrudan Faaliyet Desteği     Görev : Yürütücü     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » Diğer » Diğer (Marmara Üniversitesi BAPKO)

SÜREÇ ODAKLI KITAP ÖZETI YAZMA STRATEJISI KOYS VE DEGERLENDIRME RUBRIGI GELISTIRME
Proje Türü : Akademik     Görev : Araştırmacı     Kurum : Marmara Üniversitesi

» Verdiği Dersler

Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

İlk Okuma Yazma Eğitimi

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri I

Özel Öğretim Yöntemleri II

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türk Dili I

Türk Dili II

Türkçe II: Sözlü Anlatım

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Türkçe Öğretim Programları

Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi

Yabancılara Türkçe Öğretimi

Yazma Eğitimi