|
Personel CV`si Yazdır |
|
Personel CV`si Yazdır |
Şentürk, R., & Akol Göktaş, S. (2024). Determining the Metaphorical Perceptions of German Teacher Candidates Regarding the Concept of Artificial Intelligence. International Journal of Educational Spectrum, 6(2), 322-350. https://doi.org/10.47806/ijesacademic.1527105 (Eylül 2024) |
Akol Göktaş, S. (2024). Darstellung der Pronominaladverbien in Grammatiken und Lehrwerken: Eine korpusbasierte Studie am Beispiel der standardsprachlichen Pronominaladverbien im DaF-Unterricht. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 12(1), 215-237. (Haziran 2024) |
Akol Göktaş, S. & Şentürk, R. (2024). Die Förderung der rezeptiven Kompetenz durch Reziprokes Lesen im DaF-Unterricht: Zur Stellung des Kooperativen Lernens im Hinblick auf die Verbesserung des Leseverstehens. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 14(1), 284-310. (Ocak 2024) |
Akol Göktaş, S. (2023). Frequency Analysis of the Top Ten Significant Words Derived with the Suffix -keit in the DeReKo: A Corpus-Based Study in the Context of German as a Foreign Language. Research on Education and Psychology (REP). 7(Special Issue 2), 640-652. (Ekim 2023) |
Akol Göktaş, S. (2023). Developing writing skills based on writing portfolio in German as a foreign language: An empirical study for portfolio work. African Educational Research Journal, 11(4), 571-579. (Ekim 2023) |
Akol Göktaş, S. (2023). Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde “in” Yerel Edatı: Derlem Dilbilimsel Bir İnceleme / The Local Preposition “in” in Teaching German as a Foreign Language: A Corpus Linguistic Analysis . e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (5), 494-508. (Ekim 2023) |
Akol Göktaş, S. & Köksal, H. (2018). Wiederaufnahmen in deutschen Nachrichtentexten und zu ihrer Funktion im DaF-Unterricht. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 6 (2), 149-168. (Aralık 2018) |
Asutay, H. & Akol, S. (2013). Comics im Deutsch- und Türkischem. Eine vergleichende Geschichte der Comics in der Deutsch- und Türkischen Literatur von der Vergangenheit bis zur Gegenwart. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1456-1469. (Ocak 2013) |
Akol, S. & Asutay, H. (2011). Geschriebene und gesprochene Sprache Die Untersuchung eines mündlichen und schriftlichen Textes. Dil Dergisi, (152), 46-56. (Haziran 2011) |
Akol Göktaş, S. & Özcan, E. (2024). Almanca Yabancı Dil Eğitimi ve Derlem Dilbilimi Bağlamında “an, auf, in” Edatlarının İncelenmesi. 12th International International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences in a Changing World, 11-13.11.2024, 1057-1067. ISBN: 978-625-6879-55-3. (Nisan 2024) |
Akol Göktaş, S. (2024). Yabancı Dil Olarak Almanca Öğreniminde Yapay Zekânın Yeri: ChatGPT Örneği. 12th International International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences in a Changing World, 11-13.04.2024, 1047-1056. ISBN:978-625-6879-55-3. (Nisan 2024) |
Akol Göktaş, S. & Kanar, H. E. (2023). DeReKo Derleminde "können" Yardımcı Fiilinin Sıklık ve Eşdizimlilik Analizi. 5th International Acharaka Congress on Humanities and Social Sciences, 11-13.11.2023, 92-101. ISBN: 978-625-6879-35-5. (Kasım 2023) |
Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Şentürk, R. & Candan Arabacı, B. (2023). Pandemi Sonrası Dönemde Almanca Dil Yeterliliklerini İyileştirme ve Geliştirme Çalışmaları. 7th International Contemporary Educational Research Congress, Muğla, 27-30.09.2023, 68. ISBN:978-605-4397-91-4 (Eylül 2023) |
Coşkun, B. & Akol Göktaş, S. (2023). Ev Ortam Desteği, Okul İklimi ve Okul Güvenliği Değişkenlerinin Okuma Başarısına Etkisi. 4th International “Artemis” Congress on Humanities and Social Sciences, 03-06.06.2023, 23-32. ISBN: 978-625-6879-05-8. (Haziran 2023) |
Akol Göktaş, S. & Şentürk, R. (2023). Förderung der rezeptiven Kompetenz durch Reziprokes Lesen im DaF-Unterricht: Zur Stellung des Kooperativen Lernens im Hinblick auf die Verbesserung des Leseverstehens. XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, 08-10.05.2023, 100. (Mayıs 2023) |
Akol Göktaş, S. (2023). Almanca ’da –keit Soneki ile Türetilmiş İstatiksel Olarak Önemli Kelimeler ve Bu Kelimelerin Edinimi: Yabancı Dil Olarak Almanca Dersi Bağlamında Derlem Tabanlı Bir Çalışma. XVI. Türkischer Internationaler Germanistik Kongress, İstanbul, 08-10.05.2023, 102. (Mayıs 2023) |
Akol Göktaş, S. (2023). Derlem Dilbilimsel Analiz Platformu: CQPweb. 8th International “Başkent” Congress on Humanities and Social Sciences, 04-06.02.2023, 176-187. ISBN: 978-975-00544-3-3. (Şubat 2023) |
Akol Göktaş, S. (2022). Web Uygulamalarının Yabancı Dil Olarak Almanca Derslerinde Kullanımı. XVII. International Balkan and Near Eastern Congress Series on Economics, Business and Management, Plovdiv / Bulgaria, 12-13.03.2022, 638-644. ISBN: 978-619-203-323-1. (Mart 2022) |
Akol Göktaş, S. (2021). "Dort" ve "Hier" Gösterim Kelimelerinin DWDS Derleminde Sıklık ve Eş Dizim Analizi: Derlem Dilbilimsel Bir Araştırma. 3rd International Congress on Life, Social and Health Sciences in a Changing World. 13-14.11.2021, 164-172. ISBN: 978 - 605- 74191- 9 - 4 (Kasım 2021) |
Akol Göktaş, S. & Köksal, H. (2021). Untersuchung zur Förderung der Lesekompetenz türkischer DaF-Studierenden durch "Lautes Denken". XV. Internationaler Türkischer Germanistik Kongress, Edirne, 30.09.-01.10.2021, 87. ISBN: 978-625-00-9767-0. (Eylül 2021) |
Akol Göktaş, S. (2021). Derlem Dilbilimi: Alman Dilindeki Güncel Derlemler. XV. Internationaler Türkischer Germanistik Kongress, Edirne, 30.09.-01.10.2021, 88. ISBN: 978-625-00-9767-0. (Eylül 2021) |
Yeşilyurt, H. & Akol Göktaş, S. (2017). Sonya Hartnett'in Gümüş Eşek İsimli Eserinde Savaşın Çocuk ve Yetişkin Hafızasındaki İzleri. 5. Uluslararası Batı Kültürü ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu BAKEA, Sivas, 4-6.10.2017, 57. (Ekim 2017) |
Akol Göktaş, S. & Yeşilyurt, H. (2015). Almancayı İkinci Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Dilsel Beceri ve Kültürel Bilgileri: Cumhuriyet Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümünde Bir Örnek. International Conference on New Horizons in Education, INTE 2015, Barcelona, 1(4), 10-12.06.2015, 107-119. ISSN: 2146-7358. (Haziran 2015) |
Akol, S. (2014). Hiper Metinlerin (Hypertext) Yabancı Dil Dersleri İcin Önemi, International Conference on New Horizons- INTE 2014, Paris, 2(5), 25-27.06.2014, 873-878. ISSN: 1877-0428. (Haziran 2014) |
Akol, S. (2012). Metindilbilimin Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimindeki Yeri ve Önemi. XII. Uluslararası Dil Yazın Deyişbilim Sempozyumu, Edirne, 2(146), 18-20.10.2012, 740-746. ISBN: 978-975-374-161-3. (Ekim 2012) |
7th International Contemporary Educational Research Congress,(CEAD), Kongre Düzenleme Kurulu Üyesi, 27-30 Eylül 2023, Menteşe-Muğla (Eylül 2023) |
XV. Internationaler Türkischer Germanistik Kongress, Kongre Düzenleme Kurulu Üyesi, 30 Eylül-02 Ekim 2021, Edirne (Eylül 2021) |
12th International Language Literature and Stylistics Symposium, Kongre Düzenleme Kurulu Üyesi 18-20 Ekim 2012, Edirne. (Ekim 2012) |
Akol Göktaş, S. (2023). Zur Untersuchung und Förderung des Wortschatzes im DaF-Unterricht durch die Korpora: Eine korpusbasierte Analyse am Beispiel des Lexems "Katastrophe". In Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Şentürk, R. & Arabacı Candan, B. (Ed.). Trakya Germanistik Studien Band - 2, Katastrophe in der Sprache und Literatur. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi, 79 -96. ISBN:978-975-374-357-0. (Ekim 2023) |
Akol Göktaş, S. & Palabıyık, H. (2023). Status passiver Wörter und ihre Stellungen im DaF-Unterricht: Korpuslinguistische Untersuchung anhand der Präposition „gen“. In Deregözü, A. (Hrsg.). Spracliche Welten: Forschungen im Bereich deutsche Sprache und Literatur. Konya: Eğitim Yayınevi, 114-131. ISBN: 978-625-6552-55-5. (Ekim 2023) |
Şentürk, R. & Akol Göktaş, S. (2022). Pandemi Sonrası "Öğretmenlik Uygulaması" Dersinin Değerlendirilmesi: Almanca Öğretmen Adaylarının Görüşleri. İçinde Sakarya Maden, S.; Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Şentürk, R. & Arabacı, B. (Ed.). Pandemi ve Sonrası Germanistik. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi, 91-113. ISBN: 978-975-374-337-2. (Aralık 2022) |
Akol Göktaş, S. (2022). Die Begriffspaare "Textkohäsion und Textkohärenz" und deren Relevanz für das Textverständnis im DaF-Unterricht". In Akpınar Dellal, N. & Balkaya, Ş. (Hrsg.). Zeitgenössische und innovative Tendenzen in der Fremdsprachendidaktik. Saarbrücken: Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften, 129-152. ISBN: 978-3-8381-3680-6. (Aralık 2022) |
Akol Göktaş, S. & Köksal, H. (2022). Eine Beobachtung zur Förderung der Lesekompetenz türkischer DaF-Studierenden durch "Lautes Denken". In Köksal, H.; Seyhan Yücel, M.; Coşan L.; Asutay, H. & Öncü, M. T. (Hrsg.). Digitalisierung im Kontext von Sprache und Literatur in der Türkei, Potentiale, Herausforderungen und Prognosen, Germanistik in der Türkei BD 18, Berlin: Logos Verlag, 41-62. ISBN 978-3-8325-5573-3. (Kasım 2022) |
Akol Göktaş, S. (2022). Alman Dilindeki Büyük Derlemlerin ve Güncel Derlem Dilbilimin Tanıtımı. İçinde Seyhan Yücel, M.; Köksal, H.; Öncü, M. T.; Coşan, L. & Asutay, H. (Ed.). Germanistik im digitalen Wandel / Dijital Dönüşümünde Germanistik. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi, 113-133. ISBN: 978-975-374-320-4. (Nisan 2022) |
Akol Göktaş, S.; Cebeci, N. & Yıldız, I. G. (2021). İnteraktif Bilişim Teknolojilerinin Yabancı Dil Derslerinde (Almanca/İngilizce) Kullanımının Öğretim Üyelerinin Tutumuyla İlişkisi. İçinde Karabatak, S. (Ed.). Eğitim ve Bilim, 2021-III. İstanbul: Efe Akademi Yayınları, 115-129. ISBN:978-625-8065-85-5. (Aralık 2021) |
Akol Göktaş, S. (2021). Eine korpuslinguistische Analyse der Pronominaladverbien im Vergleich von Dudenkorpus und elexiko-Korpus. In Sakarya Maden, S.; Asutay, H.; Akol Göktaş, S. & Şentürk, R. (Ed.). Dillerin Ülkelerarası Yolculuğu. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi, 119-135. ISBN: 978-625-00-0439-5. (Aralık 2021) |
Akol Göktaş, S. (2021). Yöntem Olarak Derlem Araştırmaları: Derlem Dilbiliminin Dil İncelemelerinde Kullanımı. İçinde Asutay, H.; Sakarya Maden, S.; Vural, L.; Gürbüz, F. & Kurum, G. (Ed.). Ölçülebilir Eğitim. Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınevi, 197-213. ISBN: 978-625-8009-01-9. (Kasım 2021) |
Akol Göktaş, S. (2018). Textlinguistische Analyse von Wiederaufnahmestrukturen in deutschen Nachrichtentexten. Übertragung der Ergebnisse auf den DaF-Unterricht. München: Grin Verlag, ISBN: 978-3668695030. (Nisan 2018) |
Akol Göktaş, S. (2023). “Könnte” Modal Fiilinin Epistemik Kullanımının Derlem Dilbilimsel İncelemesi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Özel Sayı 1, 356-370. (Ekim 2023) |
Akol Göktaş, S.(2023). “Interkulturelle Kompetenz zum Abbau von Stereotypen und Vorurteilen im DaF-Unterricht”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (86), 515–522. (Temmuz 2023) |
Sakarya Maden, S. & Akol, S. (2011). Almancayı Türkiye’de Öğrenmiş Olan Almanca Öğretmen Adaylarının Almancadaki ”Wie” Kelimesinin Anlamını Belirginleştirme Yeterlik Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 50-70. (Haziran 2011) |
Sakarya Maden, S.; Akol, S.; Baltaş, R.; Çağırgan, F. & Öztürk, A. (2011). Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 14-34. (Nisan 2011) |
Yeşilyurt, H. & Akol Göktaş, S. (2018). Sonya Hartnett'in Gümüş Eşek İsimli Eserinde Savaşın Çocuk ve Yetişkin Hafızasındaki İzleri. İçinde Özkaya, E.; Yılmaz A.; Zengin, B.; Dalak, T. & Kuzucu, H. (Ed.). Batı Edebiyatında Bellek, Cilt III. Sivas: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 428-439. ISBN:978-605-4561-86-5 (Ekim 2018) |
Özdemir, Levent. (2023). Almanca Eğitiminde Yerelleştirme Yönteminin Çeviri Bağlamında İncelenmesi, Uygulama Alanları ve Önemi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne. (Devam Ediyor) |
GERDER (Türkischer Germanistenverband) (Ocak 2019) |
Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Şentürk, R. & Arabacı Candan, B. (Ed.) (2023). Trakya Germanistik Studien - Band 2, Katastrophe in der Sprache und Literatur. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi. ISBN:978-975-374-357-0 (Ekim 2023) |
Sakarya Maden, S.; Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Şentürk, R. & Arabacı, B. (Ed.) (2022). Pandemi ve Sonrası Germanistik. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 978-975-374-337-2. (Aralık 2022) |
Asutay, H.; Akol Göktaş, S.; Arabacı, B. & Şentürk, R.(Ed.) (2022). Trakya Germanistik Studien - Band 1, Digitalisierung in der Sprache und Literatur. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 978-605-72018-0-5 (Aralık 2022) |
Sakarya Maden, S.; Asutay, H.; Akol Göktaş, S. & Şentürk, R. (Ed.) (2021). Dillerin Ülkelerarası Yolculuğu. Edirne: Trakya Üniversitesi Yayınevi. ISBN: 978-625-00-0439-5 (Aralık 2021) |
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Ağustos 2024) |
8th Contemporary Educational Research Congress (CEAD, 2024) (Temmuz 2024) |
Participatory Educational Research (Haziran 2024) |
DİYALOG: Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik (Ekim 2023) |
DİYALOG: Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik (Aralık 2022) |
Zeitgenössische und innovative Tendenzen in der Fremdsprachendidaktik (Kasım 2022) |
Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinde Eşdizimli Sözcükler: Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretimindeki Önemi, Başlama Tarihi: 29.05.2024- devam ediyor (Mayıs 2024) |
Proje Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Handan KÖKSAL, Proje çalışanı: Araş. Gör. Selma AKOL, Proje Konusu: Wiederaufnahmen in deutschen Nachrichtentexten und zu ihrer Funktion im DaF-Unterricht (Almanca Haber Metinlerinde Yinelemeler ve Yabancı Dil olarak Almanca Öğretimindeki İşlevi), Projeyi destekleyen Kurum: Trakya Üniversitesi, TÜBAP Projesi, Proje No ve tarihi: 2011-71, Projenin bitiş tarihi: 25 Mayıs 2012. |
Online-Tagung Korpora, datengeleitetes Lernen (DDL) & Konstruktionen Anwendungsszenarien für die DaZF-Vermittlungspraxis, 27.09.2024, Bamberg (Eylül 2024) |
Effizient lesen, Qualifizierungsprogramm der Graduierten-Akademie für Promovierende, FSU, Jena (Temmuz 2014) |
Geisteswissenschaftliche Methoden: Textanalyse und –interpretation, Qualifizierungsprogramm der Graduierten-Akademie für Promovierende, FSU, Jena (Kasım 2013) |
Manage Citations and Create Bibliographies - Reference Management with EndNote, Qualifizierungsprogramm der Graduierten-Akademie für Promovierende, FSU, Jena (Kasım 2013) |
Understanding Applying Statistics – Understanding Your data with SPSS, Qualifizierungsprogramm der Graduierten-Akademie für Promovierende, FSU, Jena (Ekim 2013) |
Wissenschaftliches Publizieren: Traditionelle und neue Wege, Qualifizierungsprogramm der Graduierten-Akademie für Promovierende, FSU, Jena (Ekim 2013) |
Akreditasyon Hazırlık Eğitimi Çalıştayı (EPDAD), 17 Haziran 2022, Çanakkale. (Haziran 2022) |
Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kariyer Etkinliği, 03 -24 Aralık 2021, Edirne. (Aralık 2021) |
I. Almanca Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı, Çalıştay Düzeleme Kurulu Üyesi, 09 Nisan 2021, Edirne (Nisan 2021) |
Österreich-Tagen, Fortbildungsseminar zur österreichischen Landeskunde, Seminer, 14-15 Nisan 2010, Ürkmez. (Nisan 2010) |
Trakya Almanca Öğretmenler Günü Semineri, 19 Aralık 2009, Edirne. (Aralık 2009) |