» Biyografi

10.04.1964'de Edirne'de doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Edirne'de, Yüksek öğrenimimi Bursa'da tamamladım.1985 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünü bitirdikten sonra 15.04.1986 tarihinde Trakya Üniversites'nde İngilizce Okutmanı olarak göreve başladım. Trakya Üniversitesine bağlı çeşitli Fakülte ve Yükseokullarda görev yaptım. 1998 yılında T.Ü. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalında Yüksek Lisansımı tamamladım. Yüksek Lisans tez konumla ilgili olarak Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği ve Makine Mühendisliği İngilizce Hazırlık sınıflarında "Okuma Becerileri" derslerine girdim. Ayrıca İngilizce Öğretmenliği Bölümünde" İleri Okuma, Ders Kitabı İnceleme, Sınav Hazırlama, Çeviri" derslerine girdim.2006-2007 Eğitim Öğretm yılında Trakya Üniversitesi YDYO nun faaliyete geçmesi ile birlikte, bu okulda görevlendirildim. 2009 yılında YDYO' da Öğretim görevlisi kadrosuna atandım. Halen YDYO Hazırlık Biriminde İngilizce Öğretmenliği, İngilizce Mütercim Tercümanlık, Makine Mühendisliği, Elektrik/Elektronik Mühensiliği  Hazırlık sınıflarında ders vermekteyim. Ayrıca YDYO Makine Mühendisliğ, Elektriki/Elektronik Mühendisliği İngilizce Hazırlık Sınıfları Birim Başkanlığı görevini yürütmekteyim.

» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

Uluslararası Konferans ve Sempozyumlar

  • 1. TAKAS, Mine: “Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Sınıflarının İşleyiş Esasları ve Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesi” Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Konulu Kurultay.7–9 Mayıs 2008 Muğla Üniversitesi(Bildiri) (Mayıs 2008)
  • 2. TAKAS, Mine: “How to Develop Reading Comprehension in Prep. Classes”; I. International Balkan-ELT Conference,14-16 Haziran 2002 Trakya Üniversitesi, Edirne, TÜRKİYE (Poster Bildiri) (Haziran 2002)

Sertifikalar

  • “Affective Factors in Language Learning” 22-23 Mayıs 2017. İTÜ School of Foreign Languages İstanbul (Mayıs 2017)
  • “Education Matters” 17 Aralık 2016. Dünya Education, The Seed , Emirgan,İstanbul (Aralık 2016)
  • 10.YDYO Yöneticileri Toplantısı 20-21 Ekim 2016, Yaşar Üniversitesi İzmir (Ekim 2016)
  • Seminer: Yabancı dil eğitimi ve değerlendirmesi “I teach, I assess” 26 Mayıs 2016 Namık Kemal Üniversitesi /Oxford University Press (Mayıs 2016)
  • Erasmus Öğretim Elemanı Değişim Programı 25-29 Nisan 2016 Polonya Kazimierz Wielky University (Nisan 2016)
  • ELT Resources, implemantation and their curricular considerations” İNKAŞ, 05-07 Şubat 2016, Kıbrıs (Şubat 2016)
  • “Yükseköğretim’de İngilizce ve Ötesi” İTÜ & British Council, 15-16 Şubat 2016, İstanbul (Şubat 2016)
  • Oxford University Press, “Building Academic Skills in the21st century”, 3 Nisan 2015, İstanbul (Nisan 2015)

» Verdiği Dersler

Duyduğunu Anlama Becerileri

  • Öğrencilerin dinleme becerilerini ve telaffuzunu geliştirme ve farklı otantik konuşma çeşitlerinden haberdar olmalarınnı sağlanması amaçlanmaktadır.

Konuşma Becerileri

  • Öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini basit yapılardan başlayarak geliştirmek, aktif olarak konuşmaya yönlendirecekçeşitli aktivitelerin yapılması, duydukları güncel İngilizceyi anlamalrını sağlamak amaçlanmaktadır.

Okuma Becerileri

  • Metin türleri üzerinde özellikli vurgu ile ve detaylı okuma teknikleri vasıtasıyla (gözden geçirme, tarama, tahmin etme, alıcı okuma ve eleştirel okuma) okuma teknikleri oluşturma. Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek amacıyla metnin konusunu, metindeki ifade edilen ve ima edilen fikri ve yazma şeklini belirleyerek, metinden anlam çıkararak, bir konuda çeşitli fikirleri belirleyerek, gerçek-fikir ve yargı arasında ayrım yaparak, kelime hazinesi ve okuma hızını arttırarak uygulamalı sınıf içi izleme çalışması yapma. Buna ilave olarak özet yapma, yeniden ifade etme ve anlam çıkarımı yapma gibi bazı stratejilerin de üzerinde durulmaktadır.

Yazma Becerileri

  • Okuma metinlerinin yazım şekillerine benzer kısa yazılı anlatım yapmak, pğaragraf yazma teknikleri, mektup yazma, özetleme, plan yapma, alıntıları kendi sözcükleri ile anlatma, gibi becerileri geliştirmek ve sınavlarda  paragraf düzeyinde yazılı anlatım yapmalarını sağlayarak ileriki düzeydeki kurlara ulaşmalarının sağlanması hedeflenmektedir.