|
Personel CV`si Yazdır |
|
Personel CV`si Yazdır |
Yılmaz ş, Taş M, Bulut E. Contralateral suppression of transient evoked otoacoustic emissions in children with phonological disorder. Balkan Medical Journal 2021; 38: 127-132 (Mart 2021) |
Taş M, Yılmaz Ş, Bulut E, Polat Z, Taş A. (2017). Otoacoustic emissions in young children with autism. The Journal of International Advanced Otology, Doi: 10.5152/iao.2017.3105. |
Yılmaz Ş, Taş M, Bulut E, Nurçin E. (2017). Assessment of reduced tolerance to sound (hyperacusis) in University Students. Noise & Health, 19(87): 73-78. |
Ercan ZG, Yılmaz Ş, Taş M, Aral N (2016). Investigation of Visual Motor Integration Skills in Children With Speech Sound Problems. Percept Mot Skills, 123(3):624-636. |
Yılmaz Ş, Karasalihoğlu AR, Taş A, Yağız R, Taş M. (2006) Otoacoustic emissions in young adults with a history of otitis media. J laryngol otol, 120: 103-107 |
Yılmaz Ş, Başar P, Gisel EG. (2004) Assessment of feeding performance in patients with cerebral palsy. Int J Rehabil Res, 27(4): 325-329 |
Başar P, Yılmaz Ş, Haberfellner H. (2003). Use of an Innsbruck sensorimotor activator and regulator (ISMAR) in the treatment of oral motor dysfunctions. Int J Rehabil Res, 26(1): 57-59. |
Yılmaz S, Özlü Y, Ekuklu G (1999). The effect of dental training on the reactions of mentally handicapped children's behavior in the dental office. |
Memduha Taş, Filiz Tuna, Şule Yılmaz (2022). Audiological Differences in Healthy Individuals with Generalized Joint Hypermobility: A case-control study. The European Research Journal (Şubat 2022) |
yılmaz Ş, taş M. (2018). Investigation of children with speech language delay in terms of some risk factors. International 7. Trakya Family Medicine Congress. (Mart 2018) |
Yılmaz Ş, Taş M (2018) Hearing problems in children with Down syndrome. 7. Trakya Family Medicine Congress. 21-25 March, Edirne Turkey |
Yılmaz Ş, Taş M, Tezel D (2018). Are teachers prepared for students with speech and/or languge difficulties? (Öğretmenler dil/konuşma güçlüğü olan öğrencilerle çalışmaya hazır mı?). 13th International Balkan Education and Science Congress (6-8 September) Proceedings Book,169-174. ISBN: 978-975-374-228-3 |
Yılmaz Ş, Taş M (2020). Ebeveynlerin nedeni belli olmayan konuşma sesi sorunlarına dair görüş ve tutumları. 9th International Trakya Family Medicine Congress Proceedings Book, 40-42 |
Taş M, Yılmaz Ş (2019). Yenidoğan işitme taraması sonuçları. 8th International Trakya Family Medicine Congress (6-10 March 2019) Proceedings Book, 42-45 |
Taş M, Yılmaz Ş (2018). Mothers’ views about stuttering in their children (Annelerin çocuklarında görülen kekemelik hakkındaki görüşleri). 13th International Balkan Education and Science Congress (6-8 September) Proceedings Book, 175-180. ISBN: 978-975-374-228-3 |
Taş M, Yılmaz Ş (2020). İşitme cihazı kullanan çocukların ebeveynlerinin yaşadıkları güçlükler. 9th International Trakya Family Medicine Congress(5-8 March) Proceedings Book, 44-46 |
Tezel D, Yılmaz Ş (2021). Özel Gereksinimleri Olan Küçük Çocuklar: Erken Çocuklukta Özel Eğitim. Ankara: Nobel (Mart 2021) |
YILMAZ Ş, Fazlıoğlu Y. (2018). Investigation of Picture Storybooks for Preschoolers In Terms Of Mental State Information. In: H. Asutay ve D.Y.Ergin (eds) Balkan Eğitim Araştırmaları (Balkan Educational Studies), 395-402. Edirne: Trakya Üniversitesi. ISBN: 978-975-374-201-6. |
Yılmaz Ş, Taş M, Tezel D. Dil-konuşma Sorunlarıyla İlkokula Başlayan Çocuklar. In: H. Asutay (ed) Balkan Eğitim Araştırmaları (Balkan Educational Studies), 529-537. Edirne: Trakya Üniversitesi. ISBN: 978-975-374-213-9. |
Yılmaz Ş, Tezel D. Okul Öncesi Öykülerin Kişilik Özelliklerine Yapılan Atıflar Açısından İncelenmesi. In: H. Asutay, SD Baytar, ZH Ünal, D Yılmaz, S Gürel, T Öztürk (eds) Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü (Peace Culture in Child and Youth Literature). Edirne: Trakya Üniversitesi. ISBN: 978-975-374-191-0. |
Yılmaz Ş, Tezel D, Taş M. Okul Öncesi Dönemindeki Çocuklar ve Ailelerinin Yaşamımda Kitabın Yeri. In: H. Asutay, SD Baytar, ZH Ünal, D Yılmaz, S Gürel, T Öztürk (eds) Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü (Peace Culture in Child and Youth Literature). Edirne: Trakya Üniversitesi. ISBN: 978-975-374-191-0. |
Characteristics of Children with Speech Sound Problems with Unknown Origin and of Their Parents. A. Y. Kaptanoğlu (ed), A Current Perspective on Health Sciences (s. 305-313) |
Communication, Language, And Theory of Mind. Y. Fazlıoğlu, R. Robbins (eds), I am Here…Try to Understand Me.Bulgaria: St. Kliment Ohridski University Press. ISBN: 978-954-07-3683-9 |
Bulut E, Nurçin E, Yılmaz Ş, Gülseven Güven S, Taş M. (2019) Evaluation of the Olivocochlear Efferent System Activation After Exposure to Music in Young Individuals. JAREM 9(1): 38-44. |
YILMAZ ŞULE, Taş M, Tezel D. (2018). Dil ve/veya konuşma sorunu olan çocukların annelerinde depresif belirtiler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(50), 261-283. |
Yılmaz Ş (2019). Erken Çocuklukta Dil ve Konuşma Gelişimi. In. Fazlıoğlu Y, Erdem HŞ.Özel Gereksinimli Çocuklar Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim. Ankara: Vize Akademi (Eylül 2019) |