» Biyografi

Çetinkaya Aydoğdu completed her primary and secondary education and graduated with a bachelor's degree in Social Studies Teaching from Ankara University Faculty of Educational Sciences in 2016. Between 2017 and 2019, she worked as a social studies teacher in a private institution. In 2019, she completed her master's degree at Erciyes University Institute of Educational Sciences in the field of Social Studies Education with a thesis titled "Teaching Social Studies Using the Creative Drama Method: An Action Research." In 2022, she started working as a research assistant in the Department of Social Studies Teaching at the Faculty of Education, Trakya University.

In 2024, she earned her doctoral degree at Anadolu University Institute of Educational Sciences in the field of Social Studies Education with a thesis titled "Art-Based Values Education in Social Studies: An Action Research." Çetinkaya Aydoğdu is particularly interested in social studies education, creative drama in education, art-based education, and values education. Additionally, she has published articles in various international peer-reviewed journals and presented papers at international scientific conferences.

Alongside her academic work, Çetinkaya Aydoğdu teaches various courses in the Social Studies Teaching program at the Faculty of Education, Trakya University. She is married and has one child.

» Eğitim Durumu

» Akademik Unvanlar

» Akademik ve İdari Görevler

» İş Tecrübesi

» Yayınlar

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler (Proceedings)

  • Çetinkaya Aydoğdu, C. ve Arslan, E. (2023). Pinokyo isimli çocuk romanının kök değerler ve UNESCO yaşayan değerler eğitimi programı açısından incelenmesi. 11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (s. 52-52). Elazığ: Fırat Üniversitesi. (Ekim 2023)
  • Çetinkaya Aydoğdu, C. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adayları için yaratıcı drama yöntemi ile oryantasyon çalışması: Uygulama örneği. International Education Congress . Ankara: EDU Yayıncılık. (Kasım 2022)
  • Gökçe, N., Çetinkaya Aydoğdu, C., Kapan, E., Bayram, F. Ö., Yetişensoy, O., ve Kilci, Z.(2022). Ortaokul öğrencilerine yönelik yeniden kazanım tutum ölçeğinin geliştirilmesi. 10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (s. 141-143). Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. (Haziran 2022)
  • Çetinkaya Aydoğdu, C., ve Uludag, M. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafi arazi çalışmaları deneyimlerine ilişkin fenomenolojik bir araştırma. 10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (s. 66-67). Rize: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. (Haziran 2022)
  • Çengelci Köse, T. ve Çetinkaya C. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının değer eğitiminde yaratıcı drama kullanımına ilişkin görüşleri. VII. International Eurasian Educational Research Congress’de sunulan bildiri. Eskişehir, Türkiye. (Ekim 2020)
  • Aydoğdu, G. ve Çetinkaya Aydoğdu, C. (2024). Babil’in en zengin adamı adlı kitabın finansal okuryazarlık becerisi açısından incelenmesi. 12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Edirne: Türkiye.
  • Kaya, E. ve Çetinkaya Aydoğdu, C. (2024). Türkiye’de ortaokullar için geliştirilen ilk sosyal bilgiler dersi öğretim programının (1973) deneme sürecini anlamak. 12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Edirne: Türkiye.
  • Karakuş, K. ve Çetinkaya Aydoğdu, C. (2024). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel kutu oyunları kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi. 12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Edirne: Türkiye.

Yazılan Uluslararası Kitaplar veya Kitaplarda Bölümler

  • Çetinkaya Aydoğdu, C. ve Aydoğdu, G. (2023). Sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı drama etkinlik örnekleri. Bayır, E., Uludağ, M., Vatansever, E., Duran Baytar, S., Çetinkaya Aydoğdu, C., Kurban, E. A. ve Avcı, E. içinde, Eğitim çalışmaları (s. 221-236). Edirne: Trakya Üniversitesi. (Aralık 2023)
  • Çetinkaya Aydoğdu, C. (2022). Sosyal bilgiler dersinde küresel sorunların çözümüne yönelik eğitim programı tasarısı. H. Bayram, S. Polat ve S. Safalı içinde, Sosyal bilgiler dersine yönelik örnek eğitim programı tasarımları (s. 296-308). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Eylül 2022)
  • Çetinkaya Aydoğdu, C. (2021). Sosyal bilgiler dersinin kaynakları: Sosyal bilimler. E. Kaya içinde, Sosyal Bilgiler Dersi ve Eğitiminin Tasarımı (s. 75-98). Ankara Pegem Yayıncılık.

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Editörlük / Yayınlama

  • Bayır, E., Uludağ, M., Vatansever, E., Duran Baytar, S., Çetinkaya Aydoğdu, C., Kurban, E. A., ve Avcı, E. (2023). Eğitim çalışmaları. Edirne: Trakya Üniversitesi. (Aralık 2023)

Ödüller

  • TÜBİTAK 2224-B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı (2023/4)

Sertifikalar

  • Çağdaş Drama Derneği-Yaratıcı Drama Eğitmenliği
  • Başkent İletişim Bilimleri Akademisi-Diksiyon Güzel ve Etkili Konuşma

» Projeler

Ulusal » TUBİTAK » Diğer (2209-A)

Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel kutu oyunları kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi
Proje Türü : Akademik     Görev : Danışman     Kurum : Trakya Üniversitesi

Ulusal » Diğer » Diğer (Çağdaş Drama Derneği)

Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sevgi ve saygı değerlerinin yaratıcı drama ile işlenmesi
Proje Türü : Akademik     Görev : Yürütücü     Kurum :

Ulusal » Diğer » Diğer (Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi)

Ortaokul öğrencilerine yönelik yeniden kazanım tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Proje Türü : Akademik     Görev : Araştırmacı     Kurum : Anadolu Üniversitesi

» Verdiği Dersler

GKZ108-Topluma Hizmet Uygulamaları

SBS008-Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama

SBZ305-Sosyal Bilgiler Öğretimi 1

SBZ308-Sosyal Bilgiler Öğretimi 2

SBZ401-Öğretmenlik Uygulaması 1

SBZ402-Öğretmenlik Uygulaması 2

SBZ405-Sanat ve Müze Eğitimi

SBZ408-Karakter ve Değer Eğitimi